20:38 Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Βασίλης Παπαθεοδώρου: Ποιος είναι ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων που συνελήφθη για παιδική πορνογραφία

Βασίλης Παπαθεοδώρου: Ποιος είναι ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων που συνελήφθη για παιδική πορνογραφία

Σοκ προκάλεσε η είδηση της σύλληψης και προφυλάκισης του γνωστού συγγραφέα παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας Βασίλη Παπαθεοδώρου για παιδική πορνογραφία.

Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου έχει προφυλακιστεί από τις 18 Οκτωβρίου στις φυλακές Τρίπολης μετά την απολογία του στον ανακριτή, καθώς σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και ασκήθηκε από τον εισαγγελέα δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, σε σκληρό δίσκο στο σπίτι του συγγραφέα βρέθηκαν περισσότερα από 90 βίντεο με υλικό παιδικής πορνογραφίας σε ορισμένα από τα οποία πρωταγωνιστούν παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών. Ο συλληφθείς δεν έδωσε προανακριτική απολογία.

Ποιος είναι ο συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου
Στο βιογραφικό που έχει αναρτημένο στον ιστότοπό του αναφέρεται:

«Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα. Τελείωσε τη Γερμανική Σχολή Αθηνών και σπούδασε μεταλλουργός και χημικός μηχανικός στο ΕΜΠ, ενώ έκανε μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Έξι από τα νεανικά και εφηβικά μυθιστορήματά του (Το μήνυμα, Οι Εννέα Καίσαρες, Χνότα στο τζάμι, Στη διαπασών, Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας, Ιπτάμενες σελίδες) διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, σε μετεκπαιδευόμενους δασκάλους, και τέσσερα από αυτά (Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας, Μια αστεία επιδημία, Ιπτάμενες σελίδες, Η λευκή απεργία των ροζ φλαμίνγκο) έχουν μεταφραστεί στα τουρκικά από τις εκδόσεις Kelime Yayιnlarι. Για τα βιβλία του Χνότα στο τζάμι, Στη διαπασών και Τη νύχτα που έσβησαν τ’ αστέρια έχει τιμηθεί τρεις φορές με το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας (2008, 2010, 2019). Έχει τιμηθεί επίσης δύο φορές με το Βραβείο του περιοδικού Διαβάζω (2008, 2010) και τρεις φορές με το Βραβείο του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο Αναγνώστης (2013, 2014, 2019). Υπήρξε, επίσης, άλλες πέντε φορές υποψήφιος για το Κρατικό Βραβείο Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας.

Το 2015 τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού Public για το βιβλίο Το ημερολόγιο ενός δειλού, ενώ το 2018 το Μα γιατί μου φταίνε όλα;! (Το βιβλίο της γκρίνιας) απέσπασε το Βραβείο Κοινού στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς.

Επίσης έχει αποσπάσει άλλα οκτώ λογοτεχνικά βραβεία για διάφορα έργα του από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά και τον Κυπριακό Σύνδεσμο Παιδικού και Νεανικού Βιβλίου. Τέσσερα από τα μυθιστορήματά του έχουν συμπεριληφθεί στους ετήσιους καταλόγους White Ravens, της Διεθνούς Βιβλιοθήκης Νεότητας Μονάχου, με τα διακόσια καλύτερα βιβλία παγκοσμίως. Έχει διατελέσει μέλος σε κριτικές επιτροπές των Κρατικών Βραβείων, του ηλεκτρονικού περιοδικού Ο Αναγνώστης, του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Έχει διδάξει ως επισκέπτης εισηγητής στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα δημιουργικής γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και έχει συνεργαστεί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Frederick. Υποψήφιος της Ελλάδας για το Διεθνές Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας Astrid Lindgren το 2021».


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πτώση 18 μηνών αγοριού στη Γλυφάδα: «Άνοιξε τη σίτα και έφυγε» περιγράφει με δάκρυα η μητέρα

Κολωνός: Εμπρησμός σε Ι.Χ. κατηγορουμένου για τον βιασμό 12χρονης στα Σεπόλια


Απόσπασμα από αφιέρωμα στον συγγραφέα το 2019

Από τις αρχές Μαΐου βρίσκομαι σε μεταβατικό στάδιο, αφού έχω αρχίσει να εργάζομαι ως υπεύθυνος του παιδικού τμήματος στον εκδοτικό οίκο Καστανιώτη. Η τωρινή φάση διαδέχεται ένα διάστημα, διάρκειας ενός έτους, όπου ήθελα να κάνω σχεδόν τα πάντα και δεν έκανα σχεδόν τίποτα. Εχοντας παραιτηθεί από την προηγούμενη δουλειά μου σε τράπεζα, τον Μάιο του 2018, είχα όνειρα, επιθυμίες, επιδιώξεις, τα οποία έλεγα πως θα βάλω σε μια τάξη και θα αρχίσω να τα υλοποιώ, αλλά με αξιοθαύμαστη συνέπεια τα άφησα να υφίστανται ως έχουν. Συνεπώς, το 24ωρό μου, λόγω μετάβασης, είναι ακόμα υπό διαμόρφωση – αλλά κι αυτό έχει ίσως ένα κάποιο ενδιαφέρον.

07.00
Ξυπνώ, χωρίς ξυπνητήρι. Ανέκαθεν ήμουν πρωινός τύπος, συνεπώς σηκώνομαι με σχετική ευκολία. Φτιάχνω ένα πλούσιο πρωινό με φραπέ και ετοιμάζομαι για τη δουλειά, έχοντας χαζέψει στο Facebook και στο Ιντερνετ, γενικότερα, διάφορες ειδήσεις. Βάζω τα πρώτα «χαχα» και «ουάου», άντε και κάνα «sad» στα διάφορα ευαίσθητα, χωρίς να δώσω περαιτέρω σημασία, ανεβάζω κι εγώ κάποια εξυπνάδα και φεύγω.

08.15 – 09.00
Με το μετρό πηγαίνω από το Ελληνικό στο κέντρο. Λατρεύω να μισώ το κέντρο της Αθήνας, δεν βρίσκω τίποτα ωραίο και ούτε θέλω να βρω. Ποτέ δεν μου άρεσε, άσχετα αν ως φοιτητής υποκρινόμουν πολύ πετυχημένα ότι το γούσταρα, γιατί όλοι οι υπόλοιποι ήταν ξετρελαμένοι μαζί του. Ανεβαίνω από την Πανεπιστημίου μέχρι το τέρμα της Θεμιστοκλέους, στα Εξάρχεια, μια διαδρομή που τίποτα δεν μου προσφέρει. Εκτός από ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης στο φούρνο «Μαρίνα», Μπενάκη και Τζαβέλλα. Από τα καλύτερα κουλούρια σε έναν από τους καλύτερους φούρνους της πόλης.

09.00 – 17.00
Στο γραφείο, στον εκδοτικό οίκο. Εκεί φεύγει η ώρα χωρίς να το καταλάβω. Τηλέφωνα, e-mails, συναντήσεις με συγγραφείς και εικονογράφους για καινούργια βιβλία, όλα αυτά είναι πολύ δημιουργικά για μένα. Επιπλέον κάνω και το λογοτεχνικό editing των προς έκδοση παιδικών βιβλίων. Γύρω στις 16.00 – 16.30 έχω αρχίσει να κουράζομαι από τη δημιουργία, βέβαια, αλλά το καλό είναι πως και στον δρόμο του γυρισμού ακόμα έχω κάποιες ιδέες προς υλοποίηση. Ο χώρος του βιβλίου έχει μεγάλες προκλήσεις. Ιδιαίτερα του παιδικού, αφού απευθύνεται σε τόσο μικρές ηλικίες και διαμορφώνει αναγνώστες. Για να είμαι ειλικρινής, μέχρι στιγμής πάντα συμβαίνει κάτι και σπάει η εβδομάδα, κάποια δική μου εκδήλωση σε σχολείο, κάποιο εξωτερικό ραντεβού, κάποιο σύντομο ταξίδι στην περιφέρεια. Γενικά, η εργάσιμη μέρα μου έχει μεγάλη κινητικότητα, μεγάλη ποικιλία και αυτό είναι κάτι πρωτόγνωρο και γοητευτικό για μένα, που είχα συνηθίσει να είμαι καθηλωμένος σε ένα γραφείο, μπροστά από έναν υπολογιστή. Περίπου στις 17.00 φεύγω από τη δουλειά για το μετρό, προσπαθώντας να μη στραμπουλήξω το πόδι μου σε κάποια σπασμένη πλάκα, να μη γλιστρήσω, όταν βρέχει, και να μην πατήσω ακαθαρσίες.

17.15 – 17.35
Είμαι σαν σαρδέλα στο μετρό, δεν κρατιέμαι από πουθενά, προσπαθώ να βρω μια στοιχειώδη ισορροπία. Από τις όχι και τόσο απολαυστικές στιγμές μέσα στη μέρα μου.

18.00 – 22.30
Εκεί που λέω πως θα πάω γυμναστήριο και αρχίζω να βρίσκω άλλοθι για να μην πάω… Το υπόλοιπο της μέρας αφιερώνεται τελικά σε διάφορες δουλειές, τρεχάματα και υποχρεώσεις. Εκκρεμότητες, τηλέφωνα που πρέπει να γίνουν, ψώνια, κάθε μέρα προκύπτει και κάτι διαφορετικό. Τις πρώτες μέρες ήμουν φοβερά κουρασμένος, λόγω συνήθειας από το ένα έτος σχετικής απραγίας που είχε προηγηθεί. Μερικές μέρες έχω λίγο περισσότερη ώρα και βλέπω κάποια αμερικάνικη σειρά. Αυτό γίνεται και ψυχαναγκαστικά, καθώς παίρνω ιδέες για τα εφηβικά και νεανικά μου βιβλία, κυρίως πάνω στον τρόπο σύνδεσης των σκηνών και στο μοντάζ.

22.30 – 23.00
Πολύ θα ήθελα να γράψω πως ήρθε η ώρα για ένα «χαλαρό ποτάκι», αλλά αφενός δεν πίνω καθόλου, αφετέρου και το ψέμα έχει κάποια όρια. Ετσι, σιγά σιγά, αρχίζω να ετοιμάζομαι για ύπνο. Με καθαρή συνείδηση πέφτω σαν κούτσουρο, κοιμάμαι πανεύκολα. Βέβαια τις τελευταίες μέρες διάφορες ιδέες συνεχίζουν να με γυροφέρνουν ακόμα και στον ύπνο μου κι αυτό, γι’ αυτή τη φάση της ζωής μου, το θεωρώ καλό. Τελικά ποτέ δεν είναι αργά για να κάνει κάποιος μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή του.

Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου είναι συγγραφέας και υπεύθυνος του παιδικού τμήματος στον εκδοτικό οίκο Καστανιώτη – από όπου πρόσφατα κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά του «Τη νύχτα που έσβησαν τ’ αστέρια».

 

Πηγή: kathimerini.gr

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

      

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας