9:15 Τρίτη 23 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

«Βόμβες» Κεραμέως: Έρχονται ριζικές αλλαγές στο Λύκειο

«Βόμβες» Κεραμέως: Έρχονται ριζικές αλλαγές στο Λύκειο

Λύκειο: Δρομολογούνται αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα από το 2021 σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως

Όπως αναφέρει η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Καθημερινή», ταυτόχρονα, από το ίδιο σχολικό έτος για τους μαθητές που θα εισαχθούν στην Α’ (πρώτη) Λυκείου, θα συνυπολογίζονται , με αυξανόμενη διαβάθμιση ανά τάξη, οι επιδόσεις των τριών τάξεων του λυκείου για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου.

Ό,τι αφορά το Λύκειο οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στα τέσσερα μαθήματα στο τέλος της Γ Λυκείου για να λάβουν το απολυτήριο. Το σύστημα αυτό όπως αναφέρει η κυρία Κεραμέως προϋποθέτει βάση του 10 για τη λήψη του απολυτηρίου όπως σήμερα. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα συνεχίσουν να είναι τέσσερα, όπως σήμερα.

Παράλληλα, δρομολογούνται αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των δύο βαθμίδων, ξεκινώντας από τα «θεμέλια», δηλαδή το νηπιαγωγείο. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτούν κρίσιμες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα αλλά και ουσιαστική γνώση των τεχνολογιών και της χρήσης του Διαδικτύου. Για τους στόχους αυτούς θα εμπλουτιστεί το σχολικό πρόγραμμα με νέες θεματικές (π.χ. εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, καταπολέμηση των εξαρτήσεων), ενώ θα αναμορφωθούν τα υπάρχοντα προγράμματα και βιβλία καθώς και πιθανόν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η δημοσιοποίηση του νέου συστήματος αξιολόγησης και χρηματοδότησης των ΑΕΙ στέλνει σαφές μήνυμα, σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, για αλλαγή νοοτροπίας. «Επιτέλους να υλοποιούμε πολιτικές με την απαιτούμενη τεκμηρίωση και σχεδιασμό, με αντικειμενικούς δείκτες, κριτήρια ποιότητας και επιβράβευσης της προσπάθειας», σημείωσε.

Αναφερόμενη στις επιδίσεις της Ελλάδας στον διαγωνισμό PISA η κ. Κεραμέως τόνισε πως «πράγματι, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA για το 2018 καταδεικνύουν μία χρόνια παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Απαιτούνται δομικές και ουσιαστικές παρεμβάσεις, ξεκινώντας από τα “θεμέλια”, δηλαδή από το ίδιο το νηπιαγωγείο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι οι γνώσεις και εμπειρίες που προσλαμβάνουν τα παιδιά έως τα 6 τους διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική και παιδαγωγική ανάπτυξή τους και βελτιώνουν σημαντικά τις μελλοντικές μαθησιακές τους επιδόσεις σε κρίσιμες δεξιότητες. Θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Να επιβραβεύεται η επιδίωξη για συνεχή αυτοβελτίωση και όχι να συντηρούμε πρότυπα ήσσονος προσπάθειας και εξισωτισμού προς τα κάτω. Οι πρωτοβουλίες μας υπηρετούν αυτή τη λογική. Σε βάθος χρόνου, με μέθοδο και συνέπεια, μπορούμε να βελτιώσουμε το επίπεδο των δεξιοτήτων των μαθητών μας».

Μιλώντας για τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα η υπουργός Παιδείας ανέφερε πως η αξιολόγηση των πανεπιστημίων θα ξεκινήσει μόλις συσταθεί η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, «το συντομότερο δυνατόν και σίγουρα εντός του 2020».

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας