7:06 Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

Δοκιμή Alfa Romeo 159 1.8 (2005-2010)

Δοκιμή Alfa Romeo 159 1.8 (2005-2010)

Η νέα και πολλά υποσχόμενη πισωκίνητη μεσαία Alfa Romeo Giulia αποτελεί το «καμάρι» της ιταλικής μάρκας, όπως ήταν και το 2004 που παρουσιάστηκε ο πρόγονός της, η 159. Ο αντικαταστάτης της 156 ήταν σημαντικά αναβαθμισμένος σε κάθε τομέα και μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τον γερμανικό premium ανταγωνισμό. Σήμερα τα πιο νέα μεταχειρισμένα μοντέλα με τον 1.8 λτ. κινητήρα πωλούνται γύρω στις 10.000 ευρώ, ενώ διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.

Η 159 ήταν και παραμένει ένα από τα πιο γοητευτικά και σπορτίφ μεσαία αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της γνώρισμα αποτελούν η παραδοσιακή τριγωνική μάσκα και τα τρία ανεξάρτητα στρογγυλά φωτιστικά σώματα από κάθε πλευρά εμπρός. Παράλληλα, το χαμηλό της αμάξωμα με το μακρύ εμπρός καπό και τον υπερυψωμένο πίσω όγκο με τα λεπτά φανάρια ενισχύουν το δυναμισμό της.

Σπορτίφ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής

Ο θάλαμος των επιβατών συνδυάζει σπορτίφ χαρακτηριστικά με πολυτέλεια. Σχεδιαστικά, κύρια γνωρίσματα αποτελούν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, τα κυκλικά όργανα του αντίστοιχου πίνακα και οι στρογγυλές ενδείξεις στην κεντρική κονσόλα για τη βενζίνη και τη θερμοκρασία νερού και λαδιού του κινητήρα. Ποιοτικά είναι προσεγμένη, αφού πολλά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες είναι μαλακά στην αφή και με προσεγμένη συναρμολόγηση. Στον τομέα των χώρων παραχωρήσεις ενδέχεται να γίνουν στον αέρα για τα κεφάλια κυρίως πίσω, από ψηλόσωμα άτομα, ενώ και ο χώρος για τα πόδια είναι μικρότερος έναντι άλλων μεσαίων μοντέλων. Μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 405 λίτρων με το σχετικά περιορισμένο άνοιγμα.

Κορυφαία σταθερότητα στο δρόμο 

Τα μοντέλα της Alfa Romeo ανέκαθεν φημίζονταν για την πολύ καλή οδική τους συμπεριφορά και την σπορτίφ αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. Η 159 όχι μόνο προσφέρει υψηλή ενεργητική ασφάλεια και είναι ευχάριστη στο δρόμο, αλλά είναι και άνετη. Στις αστικές μετακινήσεις η 159 μειονεκτεί σε ευελιξία λόγω των αυξημένων της διαστάσεων και της κοντής κρεμαγιέρας του συστήματος διεύθυνσης με τις μόλις 2,25 στροφές από άκρη σε άκρη. Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, το μακρύ μεταξόνιο, τα πλατιά μετατρόχια, καθώς και οι αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια εμπρός με τμήματα από αλουμίνιο και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσφέρουν συνολικά υποδειγματική σταθερότητα. Στον αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί σε αρκετά υψηλές ταχύτητες χωρίς το αυτοκίνητο να του δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας. Στις στροφές η 159 παραμένει «βιδωμένη» στο δρόμο, ενώ το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή αμεσότητα, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα. Το σύστημα ελέγχου σταθερότητας (VDC) αυξάνει ακόμα περισσότερο την ενεργητική ασφάλεια και κάνει την παρουσία του μόνο σε ιδιαίτερα ολισθηρά οδοστρώματα και κατόπιν… αντικοινωνικής συμπεριφοράς του οδηγού.

Απλά επαρκής ο 1.800άρης κινητήρας

H 159 εφοδιάζεται στη βασική της έκδοση με τον 1.8 λτ. κινητήρα απόδοσης 140 ίππων, ο οποίος χωρίς να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, προσφέρει απλά καλούς ρυθμούς επιταχύνσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα). Η απόδοσή του ικανοποιεί από τις μεσαίες κυρίως στροφές και άνω, όπως και η ελαστικότητα. Σε ταχύτητες ταξιδιού ο θόρυβος του κινητήρα δεν ενοχλεί, χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Στα μείον είναι η «τσιμπημένη» κατανάλωση, η οποία σε πραγματικούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 9 λτ./100 χλμ.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση

– Χώροι για επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επιδόσεις, κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Συχνότερες βλάβες*  
Κυβισμός 1.796 κ.εκ. Air condition 1,12%
Ισχύς 140/6.500 σ.α.λ.    Αναρτήσεις – άξονες 24,58%
Ροπή 175/3.800 σ.α.λ. Φρένα 2,23%
0-100 χλμ./ώρα 10,3 δλ. Σύστημα ψύξης 5,03%
Τελική Ταχύτητα 208 χλμ./ώρα Ηλεκτρικά 18,99%
Μέση Κατανάλωση 7,6 λτ./100χλμ. Κινητήρας 17,32%
Μήκος 4.660 χλστ. Τροφοδοσία καυσίμου    12,85%
Πλάτος 1.828 χλστ. Κιβώτιο ταχυτήτων 5,59%
Ύψος 1.417 χλστ. Σύστημα διεύθυνης 9,50%
Μεταξόνιο 2.703 χλστ. Μετάδοση 2,79%
Βάρος 1.385 κιλά Δείκτης αξιοπiστίας 213 (μ.ο. 118)
Χώρος αποσκευών 405 λίτρα *Πηγή Reliability Index  

 


ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

      

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας