Ποια ελληνικά προϊόντα προτιμούν οι Ιάπωνες καταναλωτές

34 0

Το 2015 η Ελλάδα βρέθηκε στην 90ή θέση των προμηθευτών της Ιαπωνίας με μερίδιο αγοράς 0,015% έναντι 0,014% το 2014, ενώ οι ελληνικές εξαγωγές σύμφωνα με την ιαπωνική στατιστική υπηρεσία ανήλθαν σε 96 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα ήταν το 2015 ο 83ος καλύτερος πελάτης της Ιαπωνίας, από 89ος το 2014. Και τούτο καθώς απορρόφησε το 0,034% του συνόλου των ιαπωνικών εξαγωγών, έναντι 0,024% το προηγούμενο έτος.

Τα στοιχεία αυτά παρατίθενται στην έκθεση για την ιαπωνική οικονομία και τις οικονομικές σχέσεις Ελλάδος-Ιαπωνίας για το έτος 2015 έως και πρώτο εξάμηνο του 2016 που εκπόνησε το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, της πρεσβείας μας, στο Τόκυο.

Σημειώνεται ότι υπάρχει απόκλιση ως προς το ύψος των ελληνικών εξαγωγών μεταξύ της ιαπωνικής και ελληνικής στατιστικής υπηρεσίας, η οποία φθάνει περίπου το 30%. Για το 2015, η ελληνική πλευρά κατέγραψε εξαγωγές 61,4 εκατ. ευρώ, ενώ η ιαπωνική 96 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η απόκλιση τα προηγούμενα χρόνια οφείλεται κυρίως σε εξαγωγές πετρελαιοειδών που δεν καταγράφηκαν καθόλου από την ελληνική πλευρά αλλά από το 2010 τα πετρελαιοειδή δεν επηρεάζουν τα μεγέθη, καθώς έχουν μηδενισθεί.

Οι ελληνικές εξαγωγές προς την Ιαπωνία ανήλθαν το 2015 σε 61,4 εκατ. ευρώ από 44,7 εκατ. ευρώ το 2014 και 45,7 εκατ. ευρώ το 2013. Συνεπώς, το 2015 αυξήθηκαν κατά 37,2% έναντι του 2014, έναντι δύο ετών πτώσης. Κατά 2% το 2014 έναντι του 2013 και 12,5% το προηγούμενο έτος, ενώ το πρώτο εξάμηνο 2016 συνεχίστηκε η αύξηση  σημείωσαν αύξηση κατά 10,4% έναντι του αντιστοίχου τριμήνου του 2014.

Επιχειρηματικός οδηγός για τις ελληνικές εταιρείες με εκτενείς αναφορές σε οικονομικά και εμπορικά στοιχεία είναι ανηρτημένος στη διεύθυνση.

Οι κυριότερες κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών το 2015 ήταν οι εξής:

–    Βαμβάκι λαναρισμένο: με αξία 23,1 εκατ. ευρώ και μερίδιο 37,7% επί του συνόλου διατηρήθηκε στην πρώτη θέση των ελληνικών εξαγωγών καταγράφοντας αύξηση κατά 80% έναντι 2014. Εκτιμάται ότι περίπου το 16% του συνόλου των ιαπωνικών εξαγωγών βάμβακος που προορίζεται τελικά κυρίως για την κατασκευή ρούχων προέρχεται από την Ελλάδα.

–    Παρασκευάσματα φρούτων: αποτελούν την δεύτερη κυριότερη κατηγορία με αξία 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 5,9 εκατ. ευρώ το 2014. Η αύξηση ήταν της τάξης του 11,1% και το μερίδιο επί του συνόλου ανήλθε σε 11,1%. Αφορά κυρίως κονσέρβες ροδάκινων με αξία 2,7 εκατ. ευρώ και μείγματα φρούτων με 2,3 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα αχλάδια με 800 χιλιάδες ευρώ τα συσκευασμένα προϊόντα τομάτας με 255 χιλ. ευρώ (+64,4%) και οι ελιές με 207 χιλ. ευρώ (+16,8%). Σημαντική πτώση κατά 50% και αξία 206 χιλ. ευρώ σημείωσαν τα γλυκά κουταλιού.

–    Προϊόντα αλουμινίου: με αξία 5,7 εκατ. ευρώ το 2015 κατέγραψαν αύξηση κατά 46% έναντι του 2014. Κυριότερες υποκατηγορίες ήταν τα φύλλα και ταινίες με πάχος χαμηλότερο του 0,021 mm (αξία 1,87 εκατ. ευρώ, μείωση κατά 6%)

–    Ελαιόλαδο: η κατηγορία αυτή με αξία εξαγωγών 4,16 εκατ., αποτελούμενη κατά 92% από παρθένο ελαιόλαδο, σημείωσε αύξηση κατά 15,4% συνεχίζοντας την ανοδική τάση των τελευταίων ετών. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η ιαπωνική στατιστική εμφανίζει μεγαλύτερη αξία ελληνικών εξαγωγών σε αυτή την κατηγορία. Μερίδιο επί του συνόλου των ελλ. εξαγωγών 6,8%.

 



Join the Conversation