Τεράστιες αλλαγές στην φορολογία των ΙΧ

10 0

Αλλάζουν όλα στη φορολογία των ΙΧ και οι ιδιοκτήτες τους αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα βουνό φόρων.

Σύμφωνα με την «Αγορά», το σχέδιο που επεξεργάζονται στο ΥΠΟΙΚ θα φέρει ριζικές αλλαγές:

  • στο τέλος ταξινόμησης,
  • στα τέλη κυκλοφορίας,
  • στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης,
  • στα τεκμήρια,
  • στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων,
  • αυξήσεις του φόρου στα καύσιμα σε αμόλυβδη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο.

Τι θα αλλάξει για τα εταιρικά αυτοκίνητα
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι για τη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με την εφημερίδα είναι δύο:

  • Η πρώτη περιλαμβάνει την αύξηση του ποσοστού της συνολικής ετήσιας δαπάνης για τους χρήστες των εταιρικών αυτοκινήτων με το ποσοστό να ανέρχεται έως και στο 40-50%.
  • Στη δεύτερη δεν θα λαμβάνεται υπόψιν το ετήσιο κόστος χρήσης αλλά η αξία λιανικής του οχήματος σε ποσοστό 30%.Δηλαδή αν ένα όχημα κοστίζει 20.000 ευρώ τότε ο χρήστης θα επιβαρυνθεί με «εισόδημα» 6.000 ευρώ. Επιπλέον εξετάζεται η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε όλα τα εταιρικά ΙΧ. Στο τραπέζι των συζητήσεων για τις αλλαγές βρίσκεται και ο συμψηφισμός ή οι επιστροφές ΦΠΑ που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και μακροενοικίασης από τα πάγια ΙΧ που έχουν στους στόλους τους.

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας
Δύο είναι τα σενάρια που εξετάζονται για τα Τέλη Κυκλοφορίας:

  • Το πρώτο ειναι η επέκταση του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 και σε αυτοκίνητα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 με ορίζοντας πενταετίας. Δηλαδή στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2006 και μετά τα Τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι σύμφωνα με τον κυβισμό.
  • Το δεύτερο η μείωση της «ψαλίδας» που καταγράφεται μεταξύ των Τελών Κυκλοφορίας σε δίλιτρα ΙΧ με εκείνα που κινούνται από κινητήρες 1,6 ή 1,8 λίτρου. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας ενός δίλιτρου ΙΧ ανέρχονται σε 660 ευρώ ενώ σε ένα 1.600άρι κυμαίνονται σε μόλις 265 ευρώ και σε ένα 1.800άρι σε 300 ευρώ. Η πρόθεση του ΥΠΟΙΚ είναι το ύψος των Τελών στα 1.600 κ.εκ. Να αυξηθεί από 35 έως και 50 ευρώ ενώ αντίστοιχα στα ΙΧ με κινητήρες 1.800 κ.εκ. Τα Τέλη Κυκλοφορίας να αυξηθούν κατά 80 έως 100 ευρώ.

 

Αλλάζουν όλα στη φορολογία των ΙΧ και οι ιδιοκτήτες τους αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα βουνό φόρων.

Σύμφωνα με την «Αγορά», το σχέδιο που επεξεργάζονται στο ΥΠΟΙΚ θα φέρει ριζικές αλλαγές:

  • στο τέλος ταξινόμησης,
  • στα τέλη κυκλοφορίας,
  • στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης,
  • στα τεκμήρια,
  • στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων,
  • αυξήσεις του φόρου στα καύσιμα σε αμόλυβδη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο.

Τι θα αλλάξει για τα εταιρικά αυτοκίνητα
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι για τη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με την εφημερίδα είναι δύο:

  • Η πρώτη περιλαμβάνει την αύξηση του ποσοστού της συνολικής ετήσιας δαπάνης για τους χρήστες των εταιρικών αυτοκινήτων με το ποσοστό να ανέρχεται έως και στο 40-50%.
  • Στη δεύτερη δεν θα λαμβάνεται υπόψιν το ετήσιο κόστος χρήσης αλλά η αξία λιανικής του οχήματος σε ποσοστό 30%.Δηλαδή αν ένα όχημα κοστίζει 20.000 ευρώ τότε ο χρήστης θα επιβαρυνθεί με «εισόδημα» 6.000 ευρώ. Επιπλέον εξετάζεται η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε όλα τα εταιρικά ΙΧ. Στο τραπέζι των συζητήσεων για τις αλλαγές βρίσκεται και ο συμψηφισμός ή οι επιστροφές ΦΠΑ που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και μακροενοικίασης από τα πάγια ΙΧ που έχουν στους στόλους τους.

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας
Δύο είναι τα σενάρια που εξετάζονται για τα Τέλη Κυκλοφορίας:

  • Το πρώτο ειναι η επέκταση του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 και σε αυτοκίνητα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 με ορίζοντας πενταετίας. Δηλαδή στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2006 και μετά τα Τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι σύμφωνα με τον κυβισμό.
  • Το δεύτερο η μείωση της «ψαλίδας» που καταγράφεται μεταξύ των Τελών Κυκλοφορίας σε δίλιτρα ΙΧ με εκείνα που κινούνται από κινητήρες 1,6 ή 1,8 λίτρου. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας ενός δίλιτρου ΙΧ ανέρχονται σε 660 ευρώ ενώ σε ένα 1.600άρι κυμαίνονται σε μόλις 265 ευρώ και σε ένα 1.800άρι σε 300 ευρώ. Η πρόθεση του ΥΠΟΙΚ είναι το ύψος των Τελών στα 1.600 κ.εκ. Να αυξηθεί από 35 έως και 50 ευρώ ενώ αντίστοιχα στα ΙΧ με κινητήρες 1.800 κ.εκ. Τα Τέλη Κυκλοφορίας να αυξηθούν κατά 80 έως 100 ευρώ.


Join the Conversation