Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

F1 GP Baku: H pole position κρίθικε στα χιλιοστά του δευτερολέπτου FP1 (Βίντεος)

Με κεκτημένη ταχύτητα από τη νίκη στο Grand Prix του Μονακό που τον τοποθέτησε και στην κορυφή της βαθμολογίας, ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Αζερμπαϊτζάν.

Survivor αποχώρηση Ντάφυ: “Του άξιζε του Ντάφυ – Ο Τριαντάφυλλος έδωσε γέλιο” είπε η Ασημίνα Ιγγλέζου (Βίντεο)

Ο οδηγός της Red Bull Racing χρειάστηκε μόνο μία προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά της Pirelli για να εκτοπίσει από την κορυφή τις Ferrari, με τον teammate του, Sergio Perez να συμπληρώνει την τετράδα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η «Πόλη των Ανέμων» υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 50, πολύ ψηλότερα απ’ ότι στους προηγούμενους αγώνες. Είχαμε από νωρίς δράση, πράγμα λογικό δεδομένου πως πλέον και οι δοκιμές της Παρασκευής είναι ωριαίες.

Χρειάστηκε να περάσουν 20 λεπτά για να δούμε χρόνο στο 1.43, με τον Lewis Hamilton να δείχνει το δρόμο χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα ελαστικών ενώ ο Verstappen είχε περάσει δεύτερος χρησιμοποιώντας τη μέση.

Φτάνοντας στα μισά της διαδικασίας κι ενώ ο Pierre Gasly ήταν τρίτος στην κατάταξη, ο teammate του στη Scuderia AlphaTauri, Yuki Tsunoda, ακούμπησε στον τοίχο προσεγγίζοντας στη στροφή 4 και μετά πέρασε πολύ χρόνο στην έξοδο διαφυγής, προσπαθώντας να βάλει όπισθεν.

Στο επόμενο δεκάλεπτο είδαμε σταδιακά τους οδηγούς να ανεβάζουν ρυθμό: αρχικά ο Charles Leclerc ήταν οριακά πίσω από τον Lewis, την ώρα που ο Daniel Ricciardo με τη McLaren τοποθέτησε εαυτόν στην κορυφή – επίσης με τη μαλακή γόμα.

Ο Lando Norris με την άλλη McLaren προσπάθησε να κινηθεί ακόμα ταχύτερα αλλά έχασε το πίσω μέρος της MCL35M στη στροφή 16 αλλά τυχερός στην ατυχία του, απέφυγε τον τοίχο. Κάρι παρόμοιο συνέβη αμέσως μετά με τον Hamilton, που έχασε τα φρένα στη στροφή 15, όπως κι ο Gasly λίγο αργότερα.

Με 20 λεπτά ακόμα στο χρονόμετρο, οι Ferrari έκαναν το 1-2, με τον Leclerc στο 1.43.227 και τον Carlos Sainz τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω του. Χρειάστηκε να φτάσουμε στα τελευταία 14 λεπτά για να δούμε και τις Red Bull με τη μαλακή γόμα. Και με αυτή, ο Verstappen πέρασε με τη πρώτη στην κορυφή, με χρόνο 43 χιλιοστά του δευτερολέπτου κάτω από εκείνον του Μονεγάσκου.

Τα τελικά στάδια της διαδικασίας είχαμε κι άλλα συμβάντα, με τον Sainz να χάνει τα φρένα στη στροφή 15, τον Valtteri Bottas με τη Mercedes και τον Norris να έχουν ίδια μοίρα στη στροφή 2, τον Mick Schumacher να βγαίνει στην έξοδο διαφυγής της στροφής 4 και τον teammate του στη Haas, Nikita Mazepin να χάνει εντελώς τον έλεγχο στη στροφή 16, ακουμπώντας στον τοίχο.

Η καρό σημαία βρήκε τους ταύρους στις θέσεις 1 και 4, με τις Ferrari ανάμεσά τους, με πέμπτο τον Ricciardo για λογαριασμό της McLaren. Όσο για τις Mercedes, περιορίστηκαν στις θέσεις 7 και 10.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ