8:26 Κυριακή 28 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

«No help… Go Italy» η απάντηση στο Λιμενικό που προσέγγισε το αλιευτικό δύο ώρες πριν το ναυάγιο στην Πύλο

«No help… Go Italy» η απάντηση στο Λιμενικό που προσέγγισε το αλιευτικό δύο ώρες πριν το ναυάγιο στην Πύλο

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης, μιλά για την τραγωδία.

Την ώρα που οι διασωθέντες μετανάστες φτάνουν στη Μαλακάσα και οι νεκροί αγγίζουν επίσημα τους 78, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης μίλησε στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις» για την τραγωδία στα ανοιχτά της Πύλου, σημειώνοντας πως «το λιμενικό έδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί με πλήρη επάρκεια σε ανάλογα περιστατικά». Ο ίδιος διευκρίνισε ότι «το σκάφος του λιμενικού προσέγγισε το αλιευτικό δύο ώρες πριν από το ναυάγιο. Οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν κάθε βοήθεια και το αλιευτικό συνέχισε την πορεία του».

«Το λιμενικό δεν έριξε προς το αλιευτικό σχοινί πρόσδεσης» ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά».

«Να θυμίσω ότι το Λιμενικό προσέγγισε δύο ώρες πριν το ναυάγιο. Μετά από την προσέγγιση του Λιμενικού και μετά την άφιξη του στην περιοχή, το σκάφος συνέχισε την πορεία του. Έμεινε από μηχανή, σταμάτησε η μηχανή του στις 2 παρά 20 και στις 2 βυθίστηκε. Επομένως δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά»

«Δεν έχει δώσει σχοινί προσέγγισης το Λιμενικό» υπογράμμισε. «Σχοινί χρησιμοποιείται στη θάλασσα για ρίψη εφοδίων από τα δύο παραπλέοντα εμπορικά. Σχοινί, όχι ρυμούλκησης, χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση. Στη συνέχεια το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό για λίγα λεπτά, Στη συνέχεια το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους».

«Δεν υπήρχε σχοινί πρόσδεσης. Ήταν σχοινί προκειμένου να σταθεροποιηθούν, να πλησιάσουν, να δουν αν θέλουν οποιαδήποτε βοήθεια. Την αρνήθηκαν έλεγαν “No help…Go Italy” και συνέχισαν την πορεία τους» σημείωσε.

«Υπήρχε μια ένταση πάνω στο πλοίο από ότι αναφέρουν αλλά αυτά προκύπτουν σιγά σιγά και από τις καταθέσεις» πρόσθεσε.

«Το σκάφος του λιμενικού έφτασε στις 22:40 στην περιοχή και η βύθιση έγινε στη 1:02, δύο ώρες αργότερα» ξεκαθάρισε.

Μετά τη μεταφορά των διασωθέντων στη δομή της Μαλακάσας ο κ. Σιακαντάρης ενημέρωσε πως «θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες της επεξεργασίας των αιτήσεων ασύλου, που εκτιμούμε ότι θα υποβάλλουν οι ναυαγοί και θα γίνουν τα προβλεπόμενα από αυτή την διαδικασία».

«Κάτι έγινε σε αυτό το πλοίο. Πολλά στοιχεία θα προκύψουν από τις ανακρίσεις των εννέα, αλλά και τις συνεντεύξεις και τις συζητήσεις με τους υπόλοιπους ναυαγούς» σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Είχαμε και άλλο ναυάγιο την ίδια ημέρα νότια της Κρήτης. Με πολύ χειρότερες συνθήκες – Διεσώθηκαν όλοι»

Γνωρίζουμε ότι «το ίδιο βράδυ, την ίδια μέρα, το βράδυ της 13ης Ιουνίου, είχαμε δύο ναυάγια στην Ελλάδα. Το ένα είναι αυτό για το οποίο συζητάμε και είχε αυτή την τραγική κατάληξη. Υπήρχε και ένα άλλο σκάφος νότια της Κρήτης με πολύ χειρότερες καιρικές συνθήκες, από ότι από αυτές που αντιμετώπιζε το αλιευτικό στο Ιόνιο, το οποίο προσέγγισαν οι λιμενικές αρχές, ζήτησαν βοήθεια και διεσώθησαν όλοι οι επιβαίνοντες. Μέχρι το μεσημέρι είχαν πάει με λεωφορείο σε νοσοκομείο του Ηρακλείου. Δύο ναυάγια λοιπόν».

Απαντώντας στο κατά πόσο, σε όλη τη διαδικασία, από την αρχή όταν λάβαμε το πρώτο σήμα από τους Ιταλούς για το αλιευτικό από τους Ιταλούς έως τώρα, όλα έγιναν άψογα από πλευράς της χώρας μας, χωρίς το παραμικρό λάθος απάντησε:

«Εμείς έχουμε εμπιστοσύνη και ως υπηρεσιακή κυβέρνηση, στις αναφορές και στον επαγγελματισμό των ανθρώπων του Λιμενικού, οι οποίοι την ίδια μέρα απέδειξαν ότι τον διαθέτουν, διασώζοντας 80 ανθρώπους και μεταφέροντάς τους με ασφάλεια στο Ηράκλειο. Επομένως θεωρούμε ότι με βάση τις αναφορές που έχουμε μέχρι στιγμής με βάση την καταγραφή των γεγονότων και το διεθνές δίκαιο και όχι μόνο το διεθνές δίκαιο, τους νόμους, τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ενωσιακό δίκαιο αλλά και το ελληνικό δίκαιο. Με βάση λοιπόν όλα αυτά τα στοιχεία και τις μαρτυρίες, τις μαρτυρίες των περιπλεόντων πλοίων, οι οποίες είναι εξ ορισμού ανεξάρτητες γιατί ήταν εμπορικά πλοία τα οποία ενεπλάκησαν από τις αρχές σε αυτή την επιχείρηση, δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητούμε ότι δεν κινήθηκαν σύννομα»

«Δεν υπήρχε κανένα κενό σε επίπεδο οργάνωσης στην συγκεκριμένη επιχείρηση» υπογράμμισε. 

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ


 

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας