Απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη. Απεργία 24 ωρών σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη αποφάσισαν οι εργαζόμενοι, διαμαρτυρόμενοι για τον τραγικό θάνατο του 41χρονου εργοδηγού στον ΗΣΑΠ.
Live:
Απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη. Απεργία 24 ωρών σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Πέμπτη αποφάσισαν οι εργαζόμενοι, διαμαρτυρόμενοι για τον τραγικό θάνατο του 41χρονου εργοδηγού στον ΗΣΑΠ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
Η ευθύνη της κίνησης του οχήματος ανήκει στον Ιδιώτη Εργολάβο
Ο Παναγιώτης Τσιμπίδης μέλος του ΔΣ και υπεύθυνος Τύπου του Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης (ΣΗΕΚ) της ΣΤΑΣΥ μιλώντας στο Kontra24 με την Αναστασία Γιάμαλη, εξήγησε ότι ο συρμός που προκάλεσε το ατύχημα ανήκε σε ιδιώτη Εργολάβο.
Ο θάνατος του εργοδηγού του ΗΣΑΠ στο τραγικό δυστύχημα που έγινε την Τρίτη, 16 Νοεμβρίου, έχει σκορπίσει θλίψη στην οικογένεια και τους συναδέλφους του 42χρονου άνδρα, που έχασε σύμφωνα με αποκάλυψη του δικηγόρου της οικογένειας τη ζωή του, ενώ νωρίτερα είχε σώσει τους τέσσερις συνεπιβάτες του. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Φούτση, από τις μαρτυρίες που υπάρχουν «ο συρμός από την Κηφισιά, από όπου ξεκίνησε, δεν είχε φρένα». Υπογράμμισε πως ο Πέτρος Γιάμαλης, στην ενδοεπικοινωνία έκανε εκκλήσεις «Δεν έχουμε φρένα, η πορεία μας είναι ανεξέλεγκτη».
Ο άτυχος εργοδηγός ήταν από τους πλέον έμπειρους στην ειδικότητά του, έχοντας συμπληρώσει 16 χρόνια στην εταιρεία, όπως τόνισε, ενώ αποκάλυψε ότι ο εργοδηγός ήταν εκείνος που έσωσε τις ζωές των συναδέλφων του, προτρέποντάς τους να πηδήξουν σε συγκεκριμένο σημείο, στο Νέο Ηράκλειο, κι έμεινε τελευταίος πάνω στον συρμό που προσέκρουσε τελικά σε τρένο, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο, προκειμένου να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του.
Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα, δήλωσε εμφατικά ο κ. Φούτσης, εκτιμώντας πως είχε αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ/ώρα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Σημείωσε, τέλος, πως ο συρμός ανήκε σε μία αυστριακή εταιρεία, που είχε αναλάβει εργολαβικά από την ΣΤΑΣΥ τις εργασίες λείανσης στις γραμμές. Ήταν ιδιοκατασκευή, για την οποία εγείρονται – όπως είπε – ζητήματα ασφαλείας. Επικαλούμενος μαρτυρίες, ανέφερε επίσης πως τους τελευταίους δύο μήνες υπήρχαν και άλλα αντίστοιχα συμβάντα με τον συγκεκριμένο συρμό.