12:50 Παρασκευή 3 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Αποκάλυψη- βόμβα: Στον αέρα η συμφωνία για παραχώρηση των 14 αεροδρομίων

Αποκάλυψη- βόμβα: Στον αέρα η συμφωνία για παραχώρηση των 14 αεροδρομίων

Μια αναπάντεχη τροπή, που μπορεί ακόμη και να τινάξει στον αέρα την συμφωνία της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αποκαλύπτεται και προκαλεί αρκετά ερωτηματικά για την σκοπιμότητά της την παρούσα χρονική συγκυρία.

Εάν δεν λυθούν τα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια», αναφέρουν κύκλοι με ενδελεχή γνώση των όσων συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην εταιρεία.

Ολα ξεκίνησαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η οποία επέμενε να ξεκινήσει έργα στην «ναυαρχίδα» των περιφερειακών αεροδρομίων, το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2017.

Το έργο αφορά τη διασταύρωση των διαδρόμων 16-34 με τον 10-28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006. Σημειώνεται ότι ο διάδρομος 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Image result for fraport αεροδρομια

Ενώ λοιπόν, για διάφορους λόγους, το έργο επί 10 χρόνια δεν ξεκίνησε, η κυβέρνηση διαβεβαίωσε πως θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, ακριβώς πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Σήμερα, το έργο ακόμη δεν ξεκίνησε και, αν ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής όπως καταγγέλλουν αρμόδιοι φορείς.

Οι κίνδυνοι ασφαλείας πτήσεων

Η YΠΑ  επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει –κατά τη διάρκεια των έργων– να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Όμως η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτηματικά ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους:

  1. Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος)
  2. Γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.
  3. Γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.

Αντί λοιπόν η ΥΠΑ να αναβάλει την έναρξη του έργου (που ούτως ή άλλως δεν έχει γίνει 10 χρόνια τώρα) για μια εποχή με λιγότερη κίνηση στο αεροδρόμιο, όπως είναι ο Σεπτέμβριος, επιμένει να το υλοποιήσει μεσούσης της τουριστικής περιόδου.

Αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις

Aεροπορικές εταιρίες, όπως η Ryanair ξεκίνησαν ήδη να αλλάζουν τα σχέδια τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του κινδύνου της απόφασης της ΥΠΑ αλλά και εξαιτίας της ασφάλειας του αεροδρομίου.

Image result for RYANAIR

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, θα μπορούσε να χαθεί περί το 30% των πτήσεων για το 2017 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ένα σοβαρό ζήτημα που παραμένει, πάντως, αναπάντητο μέχρι στιγμής, είναι πώς θα αποφευχθεί η απώλεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που έχει εξασφαλίσει το έργο και οι οποίες βρίσκονται χρονικά σε οριακό σημείο. Σημειώνεται πως πρόκειται για έργο που είχε δρομολογηθεί από το… 2005.

Την ίδια ώρα,  οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές (Περιφερειάρχης, Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κλπ) ζητούν την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.

Οπως καταγγέλλουν οι φορείς, η επιμονή της ΥΠΑ είναι μια παράλογη επιλογή για το 3ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τη 2η μεγαλύτερη πόλη, καθώς μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει.

Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί μια τέτοια κίνηση, για την ασφάλεια των πτήσεων, έχει κάνει την Fraport που έχει τα περιφερειακά αεροδρόμια, να είναι εξαιρετικά ανήσυχη, όπως επιβεβαιώνουν πηγές της εταιρείας.

Θα παραλάβει η Fraport το αεροδρόμιο;

Με αυτά τα δεδομένα, η Fraport είναι πιθανόν να αρνηθεί να παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία, όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί θα πρέπει να το κρατήσει κλειστό.

Μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14.

Το σημαντικότερο ζήτημα από τη μη ολοκλήρωση της συμφωνίας είναι ότι θα επέλθει τεράστια απώλεια εσόδων για τη χώρα της τάξεως των 10 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 1,3 δισ. ευρώ άμεσα.

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

     

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας