11:46 Σάββατο 4 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Citroen: Το 2 CV γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του

Citroen: Το 2 CV γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του

Citroen: Το 2  CV γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του. Όταν βγήκε στην παραγωγή, τον Ιούλιο του 1949, ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο δίδυμο κινητήρα 9 ίππων, 375 cc, με τελική ταχύτητα 50 km/h!

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

H Citroën γιορτάζει τα 75α γενέθλια ενός από τα πιο εμβληματικά και μακροχρόνια μοντέλα της: του 2 CV, με συνολική παραγωγή 5.114.969 μονάδων μεταξύ 1949 και 1990. Tο 2 CV έχει τις ρίζες του στο TPV (Toute Petite Voiture ή «πολύ μικρό αυτοκίνητο») του 1936, που είχε στόχο να κάνει τα αυτοκίνητα ευέλικτα, οικονομικά και προσιτά. Έχει γίνει ένα σύμβολο, βασισμένο στις θεμελιώδεις αρχές της μάρκας: δημοφιλές, άνετο, απλό, ανθεκτικό και προσιτό. Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ευελιξία του ήταν τα κλειδιά για μια επιτυχία που διήρκεσε αρκετές δεκαετίες.

Για τον εορτασμό των γενεθλίων του, οκτώ εμβληματικά και αξιοσημείωτα 2 CVs φωτογραφήθηκαν καλλιτεχνικά στο μέγαρο της Citroën, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης αφιερωμένης στη συγκεκριμένη επέτειο, που θα πραγματοποιηθεί στις 7 Οκτωβρίου.

Το μοντέλο TPV (Toute Petite Voiture) γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’30, συγκεκριμένα το 1936. Στόχος του ήταν να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό με χαμηλό εισόδημα ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Το 1937 είδε το φως της δημοσιότητας το πρώτο πρωτότυπο για κυκλοφορία στον δρόμο του μοντέλου TPV, με βάρος μόλις 370 κιλά και με μόνο έναν προβολέα (η νομοθεσία εκείνη την εποχή δεν απαιτούσε δύο). Το όχημα μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών με μέγιστη ταχύτητα 50 km/h και ήταν εξαιρετικά άνετο.
Διακόσια πενήντα μοντέλα προπαραγωγής επρόκειτο να παρουσιαστούν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1939. Αλλά το ξέσπασμα του πολέμου επέφερε ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα. Τα μοντέλα που είχαν κατασκευαστεί καταστράφηκαν όλα εκτός από τέσσερα, που φυλάσσονταν κρυφά στο κέντρο δοκιμών της Citroën στο La Ferté-Vidame.

Όταν βγήκε στην παραγωγή τον Ιούλιο του 1949, το 2 CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο δίδυμο κινητήρα 9 ίππων, 375 cc, με τελική ταχύτητα 50 km/h. Με αυτό το μοντέλο η Citroën είχε φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα.
Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ελκυστικότητά του κέρδισαν γρήγορα ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η τεράστια επιτυχία του όμως μπορεί να αποδοθεί και στο άπειρο εύρος χρήσεών του, καθώς και στους αφαιρούμενους πάγκους του, στο χαμηλό βάρος του, στην ευελιξία και την άνεσή του. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι ήταν εξαιρετικά οικονομικό στη λειτουργία του, καθιστώντας ως το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο. Μέχρι το 1950 οι παραγγελίες ήταν αμέτρητες, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης στα έξι χρόνια.

Το πρωτοποριακό πνεύμα του, με τις έξυπνες για την εποχή τεχνολογίες του, του εξασφάλισε ότι θα παραμείνει στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια. Το 2 CV είναι ένα διαχρονικό μοντέλο που έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο, προσελκύοντας συλλέκτες από όλο τον κόσμο. Και εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να κυκλοφορεί συχνά στους δρόμους μας.

Εκδόσεις

Το 2 CV είναι επίσης γνωστό σε όλο τον κόσμο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και η φήμη του το έκανε να κερδίσει πολλά προσωνύμια. Μερικά από τα πιο γνωστά είναι τα «Deuche», «Deudeuche» και «Ugly Duckling», για να αναφέρουμε μόνο μερικά από αυτά. Αυτή η μεγάλη ποικιλία προσωνύμιων δείχνει πόσο δημοφιλές ήταν αυτό το ιστορικό και εμβληματικό μοντέλο.

Συνολικά υπήρχαν δέκα ειδικές εκδόσεις του 2 CV, που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Περιελάμβαναν το Spot, το Charleston και το Cocorico. Το 2 CV υπέστη επίσης μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας του van 2 CV (γνωστού ως 2 CV AU) το 1951 και στη συνέχεια του 2 CV AZ το 1954, εξοπλισμένο με κινητήρα 12 ίππων και με τον περίφημο φυγόκεντρο συμπλέκτη.

Επιπλέον, το 2 CV έφτασε να οδηγείται σε δρόμους σε όλο τον κόσμο χάρη σε διάφορα οδοιπορικά, όπως το 16.500 χλμ. Paris – Kaboul – Paris Raid του 1970, το 13.500 χλμ. Paris – Persépolis Raid του 1971 και το 8.000 χλμ. Africa Raid από το Abidjan στην Τύνιδα το 1973, οργανωμένα και τα τρία από τη Citroën.

2 CV

2 CV

2 CV

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η επιστροφή της MG στην ελληνική αγορά είναι γεγονός!

Ford Ranger Plug-in Hybrid: Κινητός φορέας ηλεκτρικής ενέργειας

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας