Live:
Την διάθεση για κατασκευές, επισκευές και ανακαινίσεις έφτιαξε η πανδημία στους Έλληνες, καθώς σύμφωνα με σχετική έκθεση της Focus Bari η συντριπτική πλειοψηφία, της τάξης του 95% των Ελλήνων προέβη σε τουλάχιστον μία ενέργεια για αναδιαμόρφωση του σπιτιού του το τελευταίο έτος.
Στις δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνεται το «ξεκαθάρισμα» της ντουλάπας (59%), το «ξεκαθάρισμα» σε πατάρια/ αποθήκες, πολλών αχρήστων (47%), επισκευές/ ανακαινίσεις που ανέβαλλαν για καιρό (28%), διαμόρφωση ενός χώρου σε γραφείο για τηλεργασία (18%), διαμόρφωση ενός χώρου σε γραφείο για τηλεκπαίδευση (11%).
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός επίσης ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι τρεις στους τέσσερις έκαναν μόνοι τους τουλάχιστον μία εργασία επισκευής ή βελτίωσης κάποιου χώρου μέσα στο σπίτι. Επίσης, ένα ίδιο ποσοστό σχεδιάζει να προβεί σε αλλαγές μέσα στο επόμενο έτος.
Ως αποτέλεσμα, όπως διαπιστώνει η Focus Bari, όλη η αγορά του DIY/Home Improvement παρουσίασε αύξηση κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γενικό συμπέρασμα που ανακύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι το γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε τη σχέση των Ελλήνων με τα σπίτια τους. Εκτός από τη σχέση με την τεχνολογία, η οποία εκτοξεύθηκε το προηγούμενο έτος, άλλαξαν οι αξίες, οι προτεραιότητες και η καθημερινότητα των Ελλήνω, όπως διαπιστώνει η Focus Bari.
Ενδεικτικά, οι νέες τάσεις που βρίσκονται στο επίκεντρο της ζωής των Ελλήνων είναι η εργασία από απόσταση, οι άνθρωποι και η αγάπη, η υγεία και η πρόληψη, και το back to basics, που ουσιαστικά αναδεικνύει την ανάγκη για προστασία και ασφάλεια.
Επίσης, παρατηρείται πως οι τάσεις που «ήρθαν για να μείνουν» είναι η οικονομική ανασφάλεια. η προστασία της υγείας, η τηλεργασία και η ευελιξία στη δουλειά, καθ΄ς και το e-commerce και η πολυκαναλική (omnichannel) σύνδεση.