Live:
Σημαντική μερίδα των Ελλήνων καταναλωτών επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ ως σημείο εξόδου «διασκέδασης» μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης καταδεικνύει την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα νοικοκυριά.
Ερευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσιάζει το iefimerida.gr αποτυπώνει μια διαφορετική πραγματικότητα, καθώς πλέον οι καταναλωτές επισκέπτονται όλο και πιο συχνά σούπερ μάρκετ, αφού το καλάθι γίνεται όλο και πιο μικρό, ενώ ένα 22% των πελατών το επιλέγει για βόλτα, διασκέδαση και ψυχαγωνία.
Σύμφωνα με την έρευνα ο Ελληνας καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός καθώς επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις.
Τα σούπερ μάρκετ υπερτερούν στο συνολικό καλάθι αγορών
Το ΙΕΛΚΑ στην ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα και τις πολυκαναλικές τάσεις που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στο πλαίσιο της προσαρμογής στην οικονομική ύφεση, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.
Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης.
Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια.
Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογούν υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερμάρκετ με αυξητική μάλιστα τάση.