11:38 Τετάρτη 1 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

«Κάποια αρχειάκια που σβήστηκαν» η αιτία της συντριβής του Airbus A400M στη Σεβίλλη που κόστισε τέσσερις ανθρώπινες ζωές

«Κάποια αρχειάκια που σβήστηκαν» η αιτία της συντριβής του Airbus A400M στη Σεβίλλη που κόστισε τέσσερις ανθρώπινες ζωές

Στην απίστευτη διαπίστωση πως κάποια αρχεία τα οποία κατά λάθος διεγράφησαν από υπολογιστή ήταν η αιτία συντριβής ενός στρατιωτικού Αirbus από την οποία έχασαν τη ζωή τους και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος.

2048x1536-fit_illustration-airbus-a400m
Το δυστύχημα συνέβη στις 9 Μαΐου στην Ισπανία όταν ένα ολοκαίνουργιο Airbus A400M το οποίο κατασκευάστηκε για την στρατιωτική αεροπορία της Τουρκίας, κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης και πριν παραδοθεί επισήμως συνετρίβη κοντά στη Σεβίλλη λόγω πλήρους απώλειας ισχύος του ενός από τους τέσσερις κινητήρες.

Μετά το τραγικό δυστύχημα η κατασκευάστρια εταιρία διαπίστωσε πως το αίτιο δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα μοιραίο σφάλμα στο λογισμικό και συγκεκριμένα η διαγραφή κάποιων data βάση των οποίων ρυθμίζεται η ροπή των κινητήρων. 

KP_220094_crop_1200x720

Συγκεκριμένα, πηγή δήλωσε στο BBC πως τα συγκεκριμένα αεροσκάφη τα οποία έρχονται να αντικαταστήσουν παγκοσμίως τα γηρασμένα πλέον C-130, είναι αυτοματοιποιημένα σε υπέρτατο βαθμό.

«Κάθε κινητήρας λειτουργεί αυτόνομα από ξεχωριστό υπολογιστή που ονομάζεται ECU (Electronic Control Unit). Όλες κινήσεις του κυβερνήτη μεταφέρονται από τους αισθητήρες των πηδαλίων και χειριστηρίων  ακαριαία στον συγκεκριμένο υπολογιστή ο οποίος, αφού χρησιμοποιήσει κάποια αρχεία ως παραμέτρους βαθμονόμησης ροπής, μεταφέρει τις αντίστοιχες εντολές στους κινητήρες, απλοποιώντας σε μέγιστο βαθμό το έργο του κυβερνήτη και σχεδόν εκμηδενίζοντας την περίπτωση ανθρωπίνου λάθους. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, από κακή εγκατάσταση του λογισμικού, τα συγκεκριμένα αρχεία είχαν διαγραφεί, με τραγικό αποτέλεσμα να μη μπορεί ο ECU να υπολογίσει τις απαιτούμενες εντολές τις οποίες πρέπει να στείλει στον κινητήρα και εκείνος να δουλεύει «στο ρελαντί» κάτι το οποίο και απέβη μοιραίο».

1198

Ήδη η Airbus επιβεβαίωσε πως οι πιλότοι της προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εξαιρετικά χαμηλής ροπής του κινητήρα παρεμβαίνοντας «χειροκίνητα», ωστόσο δεν τα κατάφεραν και ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα το γιγάντιο αεροσκάφος συνετρίβη στο έδαφος.

Η βιομηχανική παραγωγή της σειρά των στρατιωτικών Α400Μ τα οποία είναι τα μεγαλύτερα ελικοφόρα του κόσμου, ξεκίνησε το 2011 ενώ μετά το 2003, επτά χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο), συμφώνησαν να προχωρήσουν σε αγορά 180 συνολικά αεροσκαφών, με αρχικό κόστος ανά μονάδα τα 20 εκατ. ευρώ το οποίο όμως έφτασε τελικά τα 31 εκατομμύρια.

Συγκεκριμένα η Ισπανία έχει δεσμευτεί για την αγορά 27 τέτοιων μοντέλων, ενώ η πρώτη παράδοση είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του 2016.

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας