10:26 Τρίτη 30 Απριλίου 2024
eReportaz

Live:

«Συγγνώμη» για τα λάθη από τους δημοσκόπους - Ζητούν παραιτήσεις οι ΑΝΕΛ

«Συγγνώμη» για τα λάθη από τους δημοσκόπους - Ζητούν παραιτήσεις οι ΑΝΕΛ

Τα λάθη που διαπιστώθηκαν στην καταγραφή της πρόθεσης ψήφου από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, αλλά και στο exit poll, έχει προκαλέσει σημαντικές αντεγκλήσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά την απεικόνιση της εκλογικής επιρροής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, οι οποίοι μάλιστα ζήτησαν την παραίτηση του αναπληρωτή καθηγητή Νίκου Μαραντζίδη, από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Οι ΑΝΕΛ έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση του Πανεπιστημίου με τον όμιλο Αλαφούζου και υποστήριξαν ότι λειτούργησαν «κατ’ εντολήν», πραγματοποιώντας μια «δολοφονική» επίθεση εναντίον του κόμματος.

Παν. Μακεδονίας: «Εξελισσόμαστε μέσω λαθών και αστοχιών»

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεται τα «λάθη», αλλά διασκεδάζει την υπόθεση λέγοντας πως «η επιστημονική έρευνα εξελίσσεται μέσα από λάθη και αστοχίες. Αυτός είναι εξάλλου και ο πυρήνας της επιστημονικής εξέλιξης».

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στην προσπάθειά του να τονίσει την αξιοπιστία των ερευνών του, επικαλείται τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία και και τα πανεπιστημιακά κέντρα ερευνών που εμπιστεύονται τις μετρήσεις του.

Όσον αφορά τη συνεργασία με τον ΣΚΑΪ και την «Καθημερινή», υποστηρίζει ότι αυτή «αποτελεί μέρος των ερευνητικών δραστηριοτήτων της». Επίσης, αναφέρει ότι «η καλοπροαίρετη κριτική στις δημοσιευμένες έρευνες από τους πολίτες και την κοινωνία είναι σαφώς ευπρόσδεκτη, όπως φυσικά πρέπει να συμβαίνει σε κάθε τι δημόσιο».

MRB: «Η ευθύνη δική μας»

Ήδη από το βράδυ των εκλογών, ο Δημήτρης Μαύρος της MRB είχε ζητήσει συγγνώμη για τα λάθη μέσω του προσωπικόύ του λογαριασμού στο facebook. Μάλιστα επισήμανε ότι το πρόβλημα είναι μεθοδολογικό καθώς είναι δύσκολο να μετρηθούν οι αναποφάσιστοι και η αποχή. Επίσης, αρνείται με επίταση το ενδεχόμενο να υπήρξε ενδεχόμενο χειραγώγησης.

Η ανάρτησή του έλεγε τα εξής:

«Μια μεγάλη ανάληψη της ευθύνης για λογαριασμό όλων όσων κάνουμε πολιτικές έρευνες. Το χάσαμε. Οι πολίτες δεν είπαν ψέματα. Η ευθύνη είναι δική μας. Το αστάθμιστο δείγμα ήταν άψογο. Εμείς δεν έχουμε μεθοδολογικά εργαλεία για να αξιολογήσουμε και να διαχειριστούμε ακραίες καταστάσεις.

Εγώ προσωπικά ζητώ συγγνώμη για απόψε. Επί του μεθοδολογικού θα επανέλθουμε σύντομα για το θέμα. Επί του θέματος ενδεχόμενης χειραγώγησης, η απάντηση βρίσκεται στο ότι στην Αυγή, εφημερίδα ΣΥΡΙΖΑ, δυο φορές η δική της ερευνητική εταιρεία έβγαλε 0 και 3 αντίστοιχα. Ποια πρόθεση είχε. Εναντίον του εαυτού τους; Όχι.

Το πρόβλημα είναι μεθοδολογικό. Δεν διαβάζονται οι Αναποφάσιστοι και η Αποχή. Και πάλι συγγνώμη».

MARC: «Δικαιολογημένη η δυσπιστία»

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο επικεφαλής της εταιρείας MARC, Θωμάς Γεράκης, με τη οποία υποστηρίζει πως «στις πολιτικές έρευνες η πρόθεση ψήφου δεν αποτελεί πρόγνωση εκλογικού αποτελέσματος. Αυτό περιλαμβάνεται με σαφήνεια τόσο στους ελληνικούς όσο και στους διεθνείς κώδικες δεοντολογίας».

Ωστόσο επισημαίνει πως οι τάσεις που κατέγραψε η εταιρεία με τρεις δημοσκοπήσεις στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου «επιβεβαιώθηκαν απολύτως από το τελικό αποτέλεσμα». O Θωμάς Γεράκης ζητά συγνώμη για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων. «Ζητώ συγγνώμη από τους πολίτες για την συμμετοχή μου στο λάθος και τους ευχαριστώ για τις ειλικρινείς απαντήσεις τους στις μετρήσεις μας» δήλωσε.

Ο Θωμάς Γεράκης σχολιάζοντας τις προεκλογικές δημοσκοπήσεις και το κοινό exit poll, επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Είναι βέβαιο ότι τόσο οι δημοσκοπήσεις όσο και το exit poll απέτυχαν να καταγράψουν τις τάσεις του εκλογικού σώματος. Αυτό συνέβη σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα για τις εταιρίες δημοσκοπήσεων μετά την αστοχία τους να προβλέψουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Δικαιολογημένη η δυσπιστία και η αμφισβήτηση, ανθρώπινες οι υπερβολές, αναγκαίος ο προβληματισμός, απαράδεκτες οι γενικεύσεις και οι θεωρίες συνωμοσίας».

Επίσης υποστηρίζει πως όλες οι εταιρείες που συνεργάστηκαν για τη διεξαγωγή του πρέπει να δώσουν «κοινή ανακοίνωση» και υποστηρίζει ότι, καθώς διεξαγόταν από 6 διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες έχουν διαφορετικές εκτιμήσεις και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, υπάρχουν «αντικειμενικά προβλήματα» στο τελικό αποτέλεσμα.

Επίσης τονίζει το σημαντικό ρόλο της αποχής, την οποία δεν μπορούσε να καταγράψει το exit poll.

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας