23:49 Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022
eReportaz

Live:

Θερινές εκπτώσεις τέλος - Ξεκινάει 10ημερο προσφορών - Δύο ταχυτήτων η αγορά

Θερινές εκπτώσεις τέλος - Ξεκινάει 10ημερο προσφορών - Δύο ταχυτήτων η αγορά

Σε δύο ταχύτητες κινήθηκε η αγορά όσον αφορά τις θερινές εκπτώσεις ,οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 31 Αυγούστου.

Περίπου 6 στις 10 επιχειρήσεις λιανεμπορίου είδαν «καλύτερα ταμεία» από το 2021, ωστόσο στο ίδιο ποσοστό, απέχουν ακόμη αρκετά από την κανονική χρονιά του 2019, κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων.  Εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων μιλώντας στο ereportaz.gr επισήμαναν ότι πήγαν καλά οι τουριστικές περιοχές. Υποτονική αντίθετα ήταν η εικόνα στις άλλες αγορές που δεν επηρεάζονται άμεσα από την τουριστική κίνηση.

8 στους 10 Έλληνες παρά τις γενναίες εκπτώσεις, ήταν διστακτικοί στις αγορές τους

Ρεπορτάζ: Νίκος Νικολετάκης

Όπως προκύπτει από την εξαμηνιαία ερεύνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, στη σύγκριση των πωλήσεων με την περσινή χρονιά αποτυπώνεται μία σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων.

Συγκεκριμένα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (57,7%) δήλωσε ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, 1 στους 5 κατέγραψε παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ένα ικανό ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε χειρότερο τζίρο.

Αντίθετα, η σύγκριση με το του 2019 το 59,8% δηλώνει χειρότερο τζίρο, 1 στους 5 ίδιες πωλήσεις και μόνο ένα ισχνό 14,2% κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 στη φετινή περίοδο.

Ως εκ τούτου λιγότερα από τα μισά σημεία πώλησης κατόρθωσαν να εκπληρώσουν τις προσδοκίες των εμπόρων για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο και να πιάσουν ή να ξεπεράσουν τους στόχους του προγραμματισμού των πωλήσεων.

Νίκος Κογιουμτσής – Αντιπρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών – Αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών

Έχουμε δύο ταχύτητες ουσιαστικά, μιλάμε για τις τουριστικές περιοχές όπου στην κατανάλωση έδωσαν προστιθέμενη αξία οι επισκέπτες και οι τουρίστες

και οι άλλες περιοχές όπου δυστυχώς εκεί τα πράγματα , ακόμα και σε σχέση με πέρυσι ήταν πιο δύσκολα. Αν βάλουμε και τις τουριστικές περιοχές βλέπουμε ότι εκεί τα πράγματα ήταν μία η άλλη. Δηλαδή για πολλές επιχειρήσεις και για κάποιους τουριστικούς τόπους είχαμε θετικό πρόσημο σε σχέση με το 2021″ ανέφερε στο ereportaz.gr o Νίκος Κογιουμτσής ,Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών & του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Αντίθετα ορισμένες επιχειρήσεις εκτός τουριστικών περιοχών είχαν χαμηλότερους τζίρους ακόμα και σε σχέση με πέρσι ,που εθεωρείτομ ια κακή χρονιά. “Απ’ ότι φαίνεται από τη δική μας έρευνα έξι στις δέκα επιχειρήσεις πήγαν θετικά σε σχέση με πέρσι αλλά το 30% είναι τουριστικές περιοχές” συμπληρώνει. “Είχαμε τουρισμό ,είχαμε κατανάλωση ,όχι πολλά πράγματα αλλά έδωσαν κάποια δυναμική στην κατανάλωση” επισήμανε ο κ.Κογιουμτσής. Τον ρωτήσαμε πώς ήταν η κίνηση στο Μοναστηράκι, στην περιοχή που έχει το κατάστημα του η οποία είναι τουριστική. Όπως μας είπε υπήρξε διακύμανση ανάλογα με το επίπεδο των τουριστών που είχαν έλθει: “Ο Ιούνιος ήταν λίγο καλύτερος ,ο Ιούλιος παραδόξως δεν ήταν τόσο καλός και ο Αύγουστος ήταν καλύτερος. Ένα περίεργο πράγμα δηλαδή και εδώ είχαμε ταχύτητες. Ήταν ανάλογα με τη φουρνιά των τουριστών που ερχόταν. Τον Αύγουστο π.χ. μας ήρθαν Αμερικανοί, Αυστραλοί και Καναδοί ,πού είναι αυτό που λέμε “βαριά πορτοφόλια” που ξοδεύουν” τόνισε. Ο ίδιος επισήμανε ότι ο τζίρος κατευθύνθηκε κυρίως σε συγκεκριμένους τύπους καταστημάτων: “Είχαμε πολλά παράπονα γενικότερα ότι δεν ξοδεύουν στα εμπορικά τουριστικά καταστήματα όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε όλες τις τουριστικές περιοχές ξοδεύουν μόνο για καταλύματα ,για γρήγορη εστίαση ,όχι τα εστιατόρια οι ιδιοκτήτες των οποίων έκαναν παράπονα” ανέφερε. Δυσανάλογη σε σχέση με την τουριστική κίνηση ήταν η κατά κεφαλήν δαπάνη του επισκέπτη που είχε έρθει φέτος  σε ένδυση-υπόδηση, αργυροχρυσοχοΐα κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαθέσιμη μέσω του gov.gr η ψηφιακή υπηρεσία myPhoto

e–ριφιφί στον ΔΕΣΦΑ


Τόνωση στις πωλήσεις από τον τουρισμό
Περίπου 4 καταστήματα στα 10 που δραστηριοποιούνται σε σημεία που προσελκύουν τουριστική ροή, είτε αυτά βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον κύκλο της Ακρόπολης ή σε εμπορικά κέντρα (malls), ενίσχυσαν σημαντικά τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες.

Το υπόλοιπο κέντρο της πρωτεύουσας, οι συνοικιακές αγορές της Αθήνας καθώς και οι περιφερειακές αγορές που αντιπροσωπεύουν το 63,5% του δείγματος και δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό, αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα γιατί το ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών δεν μπόρεσε να τονώσει τον τζίρο.

 

Θεόδωρος Καπράλος – Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά

Σε μέτρια επίπεδα κινήθηκε  η αγορά του Πειραιά στις φετινές θερινές εκπτώσεις. Αυτό μας είπε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. “Οι Έλληνες πελάτες είχαν μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα και πέρα από αυτό αποφάσισαν να χαλάσουν τα χρήματά τους στις διακοπές” ανέφερε. Χαμηλότεροι ήταν οι τζίροι σε ένδυση, υπόδηση και είδη σπιτιού. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι υπάρχει η προσδοκία πως η κατάσταση για τον Πειραιά θα βελτιωθεί όταν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί του μετρό.

 

Όλγα Ζησιμάτου – “Ο κόσμος επέλεξε να ξοδέψει το διαθέσιμο εισόδημα του κυρίως σε ανελαστικά αγαθά”

Απογοητευτική ήταν η αγοραστική κίνηση στον Πειραιά την περίοδο των εκπτώσεων. Η Όλγα Ζησιμάτου ,ιδιοκτήτρια καταστήματος είδών ένδυσης και ταμίας του εμπορικού συλλόγου Πειραιά μας είπε: “Δεν πήγαν καλά στα είδη μας οι εκπτώσεις.  Φάνηκε ότι το διαθέσιμο εισόδημα ήταν περιορισμένο φέτος για τον καταναλωτή με αποτέλεσμα να το ξοδέψει αναγκαστικά σε μη ελαστικά αγαθά ,όπως το σούπερ μάρκετ και τα είδη διατροφής που είναι απαραίτητα και αυτό που του έμεινε ως διαθέσιμο εισόδημα το κατανάλωσε για διασκέδαση ,διακοπές,για να περάσει καλά.”

Η ίδια επισημαίνει ότι τα καταστήματα με είδη ένδυσης -υπόδησης κ.α. είδαν χαμηλότερους τζίρους ακόμα και σε σχέση με το 2021 που ήταν μια κακή χρονιά.”Αυτό συνέβη παρόλο που κάναμε πολύ γενναίες εκπτώσεις φέτος ,μπορώ να σας πω καλύτερα και από άλλες χρονιές κι όμως δεν είχαμε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Σε σχέση με πέρσι αν σκεφτούμε ότι έχουμε και έναν πληθωρισμό 11%  ,καταλαβαίνετε ότι κατά βάση πήγαμε πολύ χειρότερα” τόνισε.

 

 

 

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

       

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας