0:35 Κυριακή 3 Μαρτίου 2024
eReportaz

Live:

Το μακρύ πλοκάμι της Διαφθοράς και τα μαύρα ταμεία των Μεταφορών

Το μακρύ πλοκάμι της Διαφθοράς και τα μαύρα ταμεία των Μεταφορών

Σε μεγάλες αποκαλύψεις που σκιαγραφούν τα πρόσωπα κλειδιά που συγκεντρώνουν ίσως και το μεγαλύτερο μαύρο ταμείο της χώρας προχωρά το eReportaz!

Είναι κοινό μυστικό ότι στο χώρο των μεταφορών βασιλεύει η διαφθορά και το φακελάκι. Αναρωτηθήκαμε πού περνούν ΚΤΕΟ τα σάπια οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής και πώς χιλιάδες μετανάστες που διαμένουν προσωρινά στη χώρα μας και προέρχονται από χώρες όπως το Πακιστάν το Μπαγκλαντές την Κίνα, την Αλγερία τη Συρία και οι οποίοι είναι κάτοχοι Ελληνικής άδειας οδήγησης!

Πώς άνθρωποι με σοβαρές παθήσεις την υγεία τους, με προβλήματα όρασης, αλλά ακόμη και υπερήλικες άνω των 90 ετών, ανανεώνουν την άδεια οδήγησης τους; Γιατί, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί δραματικά τα τροχαία ατυχήματα, τίποτα δεν έχει αλλάξει αυτές τις διαδικασίες; Γιατί στην εποχή που τα πάντα γίνονται ψηφιακά, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα των μεταφορών, υπάρχει πάντα η επαφή του πολίτη με την θυρίδα; Πώς αδειοδοτούνται τα πρατήρια καυσίμων και τα συνεργεία και ποτέ δεν ελέγχονται για την ποιότητα και την ποσότητα του καυσίμου; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει ευδοκιμήσει καμία νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών, έτσι ώστε να υπάρχει περισσότερη διαφάνεια;

Περιφέρειες

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκτελεστικές αρμοδιότητες που σχετίζονται με τις μεταφορές είναι παραχωρημένες στις Περιφέρειες και για αυτόν τον λόγο ξεκινήσαμε την αποκαλυπτική έρευνά μας από την περιφέρεια Αττικής.

Στην περιφέρεια Αττικής λειτουργούν έξι διευθύνσεις μεταφορών, από τις οποίες συνολικά περνούν περίπου 1.000.000 πολίτες το χρόνο, για διάφορες διαδικασίες όπως μεταβιβάσεις οχημάτων, ανανεώσεις αδειών οδήγησης, έκδοση διπλωμάτων, αλλά και κάποιες πιο σύνθετες διαδικασίες, όπως η αδειοδότηση σταθμών καυσίμων, σταθμών στάθμευσης, συνεργείων, φανοποιών, ταξινόμησης νέων οχημάτων, άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσεως αλλά και άδειες ταξί.

Ταυτόχρονα, στην ίδια γενική διεύθυνση ανήκουν και τα δύο μοναδικά δημόσια ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην Ελλάδα, και στεγάζονται στην Μάνδρα και στο Χολαργό αντίστοιχα.

Χολαργός

Η έρευνά μας ξεκίνησε, με αφορμή την επίσκεψή μας στο δημόσιο ΚΤΕΟ του Χολαργού. Από την πρώτη στιγμή, αντιληφθήκαμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Την ίδια ακριβώς στιγμή που ακόμα και οι πάγκοι των λαϊκών αγορών υποχρεούνται να διαθέτουν POS, μια κρατική υπηρεσία που λειτουργεί, μόλις 50 μέτρα από το γραφείο του Υπουργού Μεταφορών, όχι μόνο δεν διαθέτει POS, αλλά εισπράττει μαύρα χρήματα χωρίς απόδειξη!

Πρόκειται για μια εγκαταλελειμμένη υπηρεσία που απ’ ό,τι μάθαμε, λειτουργούσε, στον πρώτο όροφο του κτιρίου όπου στεγάζεται, το μεγάλο διεκπεραιωτικό γραφείο και του οποίου τη διεύθυνση είχε αναλάβει ο ίδιος ο εντεταλμένος ΚΤΕΟ της απερχόμενης περιφερειακής διοίκησης κ. Γιώργος Αγγελόπουλος.

Μαρτυρίες που βρίσκονται στη διάθεση μας αναφέρουν οτι στον συγκεκριμένο κύριο μπορούσε να απευθυνθεί κάνεις, για να περάσει το αυτοκίνητο του ΚΤΕΟ, όποιο πρόβλημα κι αν είχε, ακόμη κι αν ήταν μεγάλο φορτηγό, ασθενοφόρο, σχολικό λεωφορείο, η δημόσιο λεωφορείο του ΟΑΣΑ, με εξασφαλισμένη επιτυχία στον τεχνικό έλεγχο. Ο κ. Αγγελόπουλος δεν έδινε ιδιαίτερη σημασία, αν το όχημα είχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στα φρένα, αν οι εκπομπές καυσαερίων ήταν παραπάνω από τις επιτρεπόμενες, ή αν δεν μπορούσαν να ταυτοποιηθούν οι αριθμοί πλαισίου του οχήματος.

Παράλληλα όμως, οι «επιχειρηματικές» δραστηριότητες του περιφερειακού συμβούλου είχαν επεκταθεί, στις ανανεώσεις διπλωμάτων, στις εκδόσεις διπλωμάτων, και στον ειδικό διάδρομο του ΚΤΕΟ, ενώ παράλληλα αναλάμβανε δύσκολες υποθέσεις ταξιτζήδων, φορτηγατζήδων, πρατηριούχων βενζινοπωλών, ενώ παράλληλα εφοδίαζε τα ακριβά αυτοκίνητα με εύκολές πινακίδες τα λεγόμενα «καρέ» π.χ 4444, ή 1111.

Ταρίφα

Πρόσωπα που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις Για να περάσει ένα αυτοκίνητο ΚΤΕΟ, που δεν πληροί τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας, το αντίτιμο ξεκινάει από 100 € και αν πρόκειται για φορτηγό ή λεωφορείο μπορεί να φτάσει τα 1.000€!

Αν πάλι απαιτείται και ειδικός διάδρομος, θα μπορούσε ένας ιδιοκτήτης βυτιοφόρου να πληρώσει μέχρι και 2.500 χιλιάδες€, για να κάνει τη δουλειά του. Δεν είναι τυχαίο ότι όσοι εμπλέκονται στο κύκλωμα ξεπέρασαν με μεγάλη άνεση τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν και κατέληξαν -τα τελευταία χρονια- να συχνάζουν σε κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων!

Κομβικό ρόλο στην άθλια ιστορία διαδραματίζει σύμφωνα με τις ίδιες μαρτυρίες-καταγγελίες και ο Γενικός Διευθυντής των μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που βρίσκεται στο χώρο των μεταφορών από το 1981, έχει ξεκινήσει από τη θυρίδα, έγινε προϊστάμενος, στη συνέχεια διευθυντής, και από το 2010 με περίεργο τρόπο χρίστηκε από το Γιάννη Σγουρό Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και γενικός δερβέναγας των μεταφορών! Ο άνθρωπος με την απόλυτη εξουσία, ο «ιδιοκτήτης» όπως τον αποκαλούν των έξι διευθύνσεων και των δύο ΚΤΕΟ, ο δημόσιος λειτουργός που έχει αλλάξει τέσσερις περιφερειάρχες και παραμένει σταθερός και πανίσχυρος στην πιο κερδοφόρα θέση του ελληνικού Δημοσίου.

Έχει στρατοπεδεύσει στο πιο κεντρικό σημείο της Αττικής, ανάμεσα στο υπουργείο υποδομών και μεταφορών και το Πεντάγωνο, ενώ απέναντί του είναι η μεγαλύτερη διεύθυνση μεταφορών της Αττικής.

Έτσι λοιπόν, από το παράθυρό του έχει τον πλήρη έλεγχο, ενώ από τις πρώην «στενές» του φίλες Κική και Γιώτα ενημερώνεται καθημερινά για το τι ακριβώς παίζεται που στα υπόλοιπα υποκαταστήματα της Αττικής.

Ο κύριος Ηλίας Δόλγυρας υπήρξε σκληρός συνδικαλιστής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και διατυμπανίζει ότι, επειδή έχει κάνει μεγάλες χάρες σε σημαντικά πολιτικά πρόσωπα όλων των παρατάξεων, κανένας δεν πρόκειται να τον αγγίξει και να τον αποκαθηλώσει από τη θέση του γενικού διευθυντή, γιατί τους κρατάει όλους στο χέρι. Παράλληλα, διαδίδει ότι διατηρεί στενές σχέσεις με το συντονιστή αποκεντρωμένης διοίκησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως μάθαμε, ο κύριος Γενικός ελέγχει τα πάντα και λειτουργεί ως άγρυπνο μάτι.
Δεν μπορούμε βέβαια να γνωρίζουμε τι ακριβώς κάνει σε ότι αφορά τις καταγγελίες που αναφέρουν οτι το δυνατό μαγαζί είναι η διεύθυνση μεταφορών της Ελευσίνας η οποία μάλλον αποτελεί την πιο «προβληματική» υπηρεσία του ελληνικού Δημοσίου, με καθημερινό μαύρο τζίρο -όπως καταγγέλλεται- που υπερβαίνει τις 40.000 €!

Μεγάλο όμως ταμείο κάνει και ο Πειραιάς με 15.000€ μαύρα, αλλά και η Ανατολική Αττική με 10.000€, ενώ στο Μπραχάμι, βγαίνει μεροκάματο 5.000€.

Περιστέρι

Δεν μπορούμε να παραλείψουμε το διευθυντή του Περιστερίου με το παρατσούκλι «Γύπας», που ξεπερνάει τις 15.000€ ημερησίως, αλλά αρνείται πεισματικά να αποδώσει το χαράτσι και βρίσκεται σε δυσμένεια.

Μάλιστα, ο διευθυντής του Περιστερίου δέχεται καθημερινά απειλές ότι θα έχει την ίδια τύχη με τον προηγούμενο διευθυντή του Μπραχαμίου κ. Παπαδημητρίου, για τον οποίο οι κακές γλώσσες λένε ότι το χοντρό πλοκάμι, τον κάρφωσε στον πρώην διοικητή των εσωτερικών υποθέσεων που ήταν κολλητός του και του πέρασαν «βραχιολάκια», στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα ότι όποιος διευθυντής δεν πληρώνει το χαράτσι στην γενική διεύθυνση, έχει συνέπειες!

Ειδικότερα, στη διεύθυνση μεταφορών του βόρειου τομέα αλλά και του κεντρικού τομέα η κατάσταση διασώζεται, καθώς στα βόρεια ή έμπειρη Αντιπεριφερειάρχης Λουκία Κεφαλογιάννη πραγματοποιεί αιφνίδιους ελέγχους και έτσι το ταμείο παραμένει μηδενικό. Μηδενικός και ο Χολαργός, έπειτα από το πρόσφατο περιστατικό, με την έφοδο της ασφάλειας και τις συλλήψεις των προϊσταμένων και των υπαλλήλων στην διεύθυνση μεταφορών του κεντρικού τομέα, όπου επικρατεί φόβος.

Τονίζουμε ότι, στο pay roll υπήρχαν και υψηλόβαθμα στελέχη, τόσο της περιφέρειας Αττικής, όπως ένας αλλά και ένα διευθυντικό στέλεχος του υπουργείου Υποδομών που έχει ως αποστολή να αναχαιτιστούν εν τη γενέσει τους, όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που προσανατολιζόταν προς την διαφάνεια, και ταυτόχρονα προς την μείωση των κερδών.

Πάντως ο αψύς και οξύθυμος χαρακτήρας του Γενικού προκαλεί τον φόβο και τον τρόμο των υπαλλήλων, ενώ η ευγένειά του και η καλή ρητορική του πείθουν ακόμη και τον Γενικό Γραμματέα μεταφορών κ. Ξιφαρά, που πρόσφατα έριξε τον ψηφιακό προγραμματισμό των εξετάσεων των νέων οδηγών στις καλένδες και έχει πείσει τους πάντες ότι όλα κυλούν κατ’ ευχήν και με απόλυτη διαφάνεια στο βασίλειο του. Γενικότερα ο κ. Γενικός απεχθάνεται την ψηφιακή διακυβέρνηση και διατηρεί σε όλες τις αίθουσες των θεωρητικών εξετάσεων vintage υπολογιστές του 1990 που λειτουργούν με λογισμικό Windows 1995 και προφανώς καταλαβαίνουμε το γιατί.

Προφανώς όμως, το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθεί αντιμέτωπος με το νέο εντεταλμένο σύμβουλο της Περιφέρειας Αττικής για ζητήματα ψηφιακής εξυπηρέτησης τον Στρατηγό κ. Μανώλη Σφακιανάκη, ο οποίος ετοιμάζει ολοκληρωμένο σχέδιο ψηφιοποίησης των μεταφορών με στόχο τη διαφάνεια, πράγμα το οποίο, μάλλον δεν θα αρέσει καθόλου στον Γενικό των Γενικών. Τονίζουμε ότι την αρμοδιότητα των μεταφορών την έχει κρατήσει ο ίδιος ο νέος περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς-για προφανείς λόγους- ο οποίος είναι πολύ αυστηρός με τα ζητήματα που αφορούν την διαφάνεια και την εξυπηρέτηση των πολιτών, και σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει να συνεχιστούν αυτές οι καταστάσεις.

Η δημοσιογραφική έρευνα για τη διαφθορά στον τομέα των μεταφορών θα συνεχιστεί σε βάθος με στοιχεία από τα “Ελευσίνια Μυστήρια” και την άμεση εμπλοκή υπηρεσιακών και πολιτικών προσώπου, αλλά και μαφιόζων της νύχτας στη γιάφκα της οδού Λάσκου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ραφαέλα Πιτσικάλη: Έφυγε από τη ζωή η γενναία Χανιώτισσα που έδωσε σκληρή μάχη με σπάνια μορφή καρκίνου

Σύλληψη 3 οδηγών αυτοκινήτων που πραγματοποιούσαν αυτοσχέδιο αγώνα μεταξύ τους στη Λεωφόρο Ποσειδώνος

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

   

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας