3:21 Σάββατο 25 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Αυτό είναι το σήμα για το «καλάθι του νοικοκυριού» – Αναλυτικά τα 51 προϊόντα

Αυτό είναι το σήμα για το «καλάθι του νοικοκυριού» – Αναλυτικά τα 51 προϊόντα

Στην τελική ευθεία για την εφαρμογή της συμφωνίας με τα σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο σε πρώτη φάση θα περιλαμβάνει συνολικά 51 προϊόντα και θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα.

Μάλιστα, στην πρωινή εκπομπή του OPEN, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το ειδικό σήμα που θα υπάρχει στα σούπερ μάρκετ.

Κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Οι κατηγορίες των προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι οι εξής:

1 Ρύζι

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

4 Φρυγανιές

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες

Επιφυλάξεις από την επιτροπή Ανταγωνισμού

Επιφυλάξεις εκφράζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού μέσα από γνωμοδότηση που εξέδωσε για το καλάθι του νοικοκυριού και τις παράπλευρες επιπτώσεις που θα μπορούσε αυτό να έχει κατά την εφαρμογή του για το σύνολο της αγοράς.

Ένα από τα βασικά σημεία που εκφράζονται στην εν λόγω γνωμοδότηση σχετίζεται με το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θα εκμεταλλευτούν την δυνατότητα που τους δίνεται να επιλέγουν ποια από τα προϊόντα θα μπαίνουν στο καλάθι, προκειμένου να εντείνουν τις πιέσεις τους προς τις επιχειρήσεις – προμηθευτές τους, ιδίως προς όσες έχουν μικρότερη διαπραγματευτική ισχύ.

Συγκεκριμένα αναφέρονται μεταξύ άλλων οι εξής επισημάνσεις:

  • Το γεγονός ότι οι εταιρείες σούπερ μάρκετ θα επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν να εντάξουν στο καλάθι του νοικοκυριού ενδέχεται να τους δώσει τη δυνατότητα μόχλευσης στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές των προϊόντων αυτών, κυρίως με όσους έχουν μικρή διαπραγματευτική δύναμη.
  • Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να μην οδηγήσει σε πρακτικές συστηματικής αυτοπροτίμησης (self-preferencing) από τα σουπερμάρκετ σε προϊόντα δικής τους ιδιωτικής ετικέτας, εις βάρος προϊόντων σήματος, τα οποία ενδεχομένως να προσφέρονται σε φθηνότερες τιμές για τους καταναλωτές αλλά επί των οποίων το περιθώριο κέρδους των σουπερμάρκετ να είναι ενδεχομένως υψηλότερο. Ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα λειτουργήσει εις βάρος τόσο των προμηθευτών, όσο και των καταναλωτών.
  • Άλλη πιθανή επίπτωση της πρωτοβουλίας είναι οι αυξήσεις τιμών σε προϊόντα ή κατηγορίες προϊόντων εκτός του καλαθιού (από τον ίδιο ή διαφορετικούς προμηθευτές) προκειμένου να αντισταθμίσουν τυχόν απώλειες από τη διάθεση των προϊόντων εντός του καλαθιού σε προσιτές τιμές (ή ενδεχομένως μείωσης τιμών).
  • Θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει κάθε είδους επιχείρηση που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο,, ή/και με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. πώληση μέσω e-shop), ακόμα και εάν δεν εμπορεύεται το σύνολο των κατηγοριών των προϊόντων που απαριθμούνται στη λίστα (π.χ. κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία κ.λπ)
  • Σημαντικό είναι επίσης να δημοσιεύονται στο e-katanalotis και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου ή άλλων εξουσιοδοτημένων φορέων οι σχετικές πληροφορίες, και να διευκρινιστεί εκ των προτέρων, το είδος και ο βαθμός λεπτομέρειάς τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κολωνός – Βιασμός 12χρονης: Δημοσιογράφος ενημέρωσε τον Αντωνιοζα για την εμπλοκή του στη λίστα και πήγε μόνος του στη ΓΑΔΑ!

Στην “ΜΠΑΜ” που κυκλοφορεί: Το στέλεχος (του ΣΥΡΙΖΑ) που “ψάρευε” τη 12χρονη!

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

     

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας