3:20 Τρίτη 7 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 L Hybrid 116 HP CVT (4x4): Υβριδική τεχνολογία σε τετρακίνητη έκδοση

Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 L Hybrid 116 HP CVT (4x4): Υβριδική τεχνολογία σε τετρακίνητη έκδοση

Toyota Yaris Cross 1.5 L Hybrid 116 HP CVT. H πλειονότητα των αυτοκινήτων της κατηγορίας των μικρών SUV δεν διαθέτει τετρακίνητη έκδοση.

Στο βολάν ο Γιάννης Αθανασίου


Το μηχανικό σύνολο αποτελείται από έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης αλλά και δύο ηλεκτρικά μοτέρ.


Σύμφωνα με έρευνες των κατασκευαστών, οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας ενδιαφέρονται περισσότερο για την άνεση ενός SUV, την ευκολία που δίνει η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αλλά και την πιο ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση με τα hatchback στα οποία βασίζονται. Το βασικό ερώτημα βέβαια είναι γιατί να επιλέξεις ένα πιο ψηλό, λιγότερο σταθερό και με μεγαλύτερη κατανάλωση αυτοκίνητο, χωρίς τετρακίνηση. Μια ουσιαστική απάντηση δίνει το Yaris Cross, μια και βγαίνει και τετρακίνητο, συνδυάζοντας την υβριδική τεχνολογία με την τετρακίνηση και τις μαζεμένες διαστάσεις σε ένα πακέτο που δείχνει να τα έχει όλα.

Το μηχανικό σύνολο αποτελείται από τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης αλλά και δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Ένα που συμβάλλει στο υβριδικό σύστημα κίνησης αλλά και ένα που βρίσκεται στον πίσω άξονα ώστε το αυτοκίνητο να είναι τετρακίνητο. Οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο του αυτοκινήτου και αυτό μεταφράζεται και στα νούμερα. Τα 0-100 έρχονται σε περίπου 12 δευτερόλεπτα, που δικαιολογούνται καθότι και η συνδυαστική απόδοση είναι 116 ίπποι. Από την άλλη, η κατανάλωση παρά το έξτρα βάρος διατηρείται σε πολύ λογικό πλαίσιο και δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι 107 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.

Κύλιση

Η κύλισή του είναι σχετικά καλή και χάρη στη συχνή απενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα αρκετά ήσυχη. Όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω σε επιτάχυνση, ο θόρυβος είναι αρκετός, μια και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν ψηλά λόγω του e CVT κιβωτίου. Η ανάρτηση ενώ δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή με τις 18άρες ζάντες της δοκιμής εμφανίζει ξερή συμπεριφορά σε μεγάλες αναπηδήσεις.

Το Yaris Cross έχει καλή οδική συμπεριφορά, με το πλαίσιο να συμπεριφέρεται αρκετά προοδευτικά. Το τιμόνι υπολείπεται σε αίσθηση και βάρος και τα φρένα έχουν μειωμένη αίσθηση, διότι μεγάλο κομμάτι της επιβράδυνσης γίνεται μέσω της ανάκτησης ενέργειας του υβριδικού συστήματος. Εντός πόλης και σε σημεία με μικρές υψομετρικές διαφορές το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως και 70% σε ποσοστό. Το βασικό πλεονέκτημα βέβαια για το τετρακίνητο είναι το έξυπνο σύστημα AWD I, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και το 60% της ροπής στον πίσω άξονα μέσα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας normal, trail και snow. Αυτό αυξάνει ριζικά τις δυνατότητες του αυτοκινήτου όταν η πρόσφυση είναι χαμηλή. Δεν είναι σίγουρα μια ειδική έκδοση για κίνηση στο βουνό, αλλά περισσότερο απευθύνεται σε κάποιον που θέλει να κινηθεί με ευκολία και ασφάλεια σε όλες τις καιρικές συνθήκες, ιδίως αν επιλέξει και το πακέτο εξοπλισμού adventure με τα ελαστικά 4 εποχών.

Καμπίνα

Το εσωτερικό είναι αρκετά όμορφο σχεδιαστικά και χάρη στην καλή εργονομία η καμπίνα αποτελεί ένα ευχάριστο περιβάλλον. Τα υλικά, βέβαια, θα μπορούσαν να είναι καλύτερα σε κάποια σημεία, όπως το σκληρό πλαστικό στα χειριστήρια του τιμονιού. Οι οθόνες είναι εύκολες και δίνουν αρκετές πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς δύσκολα menu και φανταχτερά γραφικά. Πλήρης είναι και η σουίτα υποβοήθησης του οδηγού, με τα πλέον απαραίτητα συστήματα διατήρησης λωρίδας αλλά και αποφυγής σύγκρουσης. Οι χώροι είναι αξιόλογοι και τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν εύκολα. Το πορτμπαγκάζ έχει χάσει 59 λίτρα, αλλά παραμένει αρκετό στα 320.

Το Yaris Cross είναι από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Είναι όμορφο, έχει χαμηλή κατανάλωση, είναι πρακτικό και δικαιωματικά μπορεί να θεωρηθεί SUV. Τα σημεία που υστερεί είναι οι επιδόσεις και η ποιότητα κάποιων υλικών. Βάζοντας όλα τα δεδομένα στη ζυγαριά, αυτή γέρνει υπέρ του Yaris Cross, με την τιμή για το τετρακίνητο να ξεκινά από τα 27.770 ευρώ, τα οποία σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά συνοδεύονται από την αξιοπιστία και την ικανοποίηση των πελατών που συνοδεύουν το brand name της Toyota.

Yaris Yaris Yaris

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Opel Mokka 1.2 130hp: Εντυπωσιακή σχεδίαση με ρετρό στοιχεία σε κόμπακτ διαστάσεις…

Δοκιμή BMW i4 edrive40: Με ηλεκτροκινητήρα «δυναμίτη» και μια κορυφαία αυτονομία!

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας