More

    Praktiker: «Τα καταγγείλαμε, μας… έγραψαν» λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων

    Βερβεσός, Ταουξής και Γώγος καταθέτουν τη νομική τους άποψη για την αποκάλυψη της «ΜΠΑΜ»- Τι απαντά η διοίκηση του Ομίλου και η εταιρεία security

    Αίσθηση προκάλεσε το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ», την περασμένη Κυριακή που έφερε στο φως τις άκρως παράνομες μεθόδους που χρησιμοποιεί η διοίκηση της Praktiker Hellas σε συνεργασία με γνωστή εταιρεία security.

    Ρεπορτάζ ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΕΤΑΚΗΣ

    Όπως αποκάλυψε η «Μ» εντός των καταστημάτων Praktiker λειτουργεί  ένα παραθεσμικό κύκλωμα αποτελούμενο από άνδρες  εταιρείας security, οι οποίοι επιβάλλουν «πρόστιμο» 70 ευρώ σε όσους πελάτες βρεθούν ακόμη και με μια βίδα παραπάνω στην τσέπη τους, που δεν την έχουν πληρώσει!

    Οι εν λόγω υπάλληλοι αφού εντοπίσουν τους «παραβάτες», τους οδηγούν σε συγκεκριμένο δωμάτιο του καταστήματος όπου με φωνές, απειλές και προπηλακισμούς απαιτούν να πληρώσουν, όχι μόνο το αντίτιμο του αντικειμένου που αφαιρέθηκε, αλλά και… πρόστιμο 70 ευρώ για την «παράβασή τους».

    Σε διαφορετική περίπτωση απειλούν ότι θα καλέσουν την αστυνομία και θα τους οδηγήσουν στο αυτόφωρο. Αναγκάζουν μάλιστα τους τρομοκρατημένους «παραβάτες» να υπογράψουν υπεύθυνη δήλωση ότι «μετάνιωσαν για την πράξη τους και οι άνδρες της εταιρείας security τους συμπεριφέρθηκαν άψογα!».

    Στη συνέχεια τους δίνουν μια άτυπη απόδειξη  για τα 70 ευρώ που εισπράττουν εκβιαστικά. Ως εκδότης εμφανίζεται η εταιρεία security και τελικός παραλήπτης η Praktiker Hellas!

     «Ωμός εκβιασμός»

    Τρεις διακεκριμένοι δικηγόροι  που μίλησαν στην «ΜΠΑΜ» χαρακτηρίζουν παράνομη και εκβιαστική την πρακτική της εταιρείας.

    «Είναι ωμός εκβιασμός», λέει πρόεδρος του ∆ΣΑ, ∆ημήτρης Βερβεσός, ο οποίος και επισημαίνει ότι αυτό δεν στέκει νομικά. «Ο νόμος επιτρέπει η θιγόμενη εταιρεία να ζητήσει αποζημίωση για να μην κάνει αγωγή. Όχι όμως για να μην φωνάξει την αστυνομία».

    Στο ίδιο πνεύμα και ο δικηγόρος Βασίλης Ταουξής, ο οποίος τονίζει πως: «Οι security δεν έχουν κανένα δικαίωμα να κάνουν κάτι τέτοιο και δεν προκύπτει πουθενά από τη νομοθεσία. Γιατί 70 ευρώ και όχι 7.000 ευρώ; Από πού προκύπτει αυτό το ποσό;».  Αναφερόμενος στην πινακίδα του καταστήματος που ενημερώνει για τη διαδικασία και το «πρόστιμο» των 70 ευρώ ο διακεκριμένος ποινικολόγος, τη χαρακτηρίζει ξεκρέμαστη νομικά.

    «Οι security έχουν κάθε δικαίωμα να πιάνουν όσους κλέβουν, να τους καταγράφουν, να ειδοποιούν την Αστυνομία και να τους παραπέμπει αυτή στο αυτόφωρο. Το να ζητούν όμως χρήματα για να μην προχωρήσει η διαδικασία είναι παράτυπο. Αυτό τυποποιεί το αδίκημα της εκβίασης».

    Για τακτική εκβιασμού έκανε λόγο και ο  ποινικολόγος Κωνσταντίνος Γώγος, ο οποίος επισημαίνει ότι για να πάρει κάποιος αποζημίωση πρέπει είτε να συμφωνηθεί είτε να υπάρχει δικαστική απόφαση.

    Μπορεί να γίνει σε εξωδικαστικό επίπεδο. Θα πρέπει, όμως, να μην υπάρχει απειλή. «∆εν μπορούν οι σεκιούριτι να βάλουν κάποιον σε ένα δωματιάκι και να τον πιέζουν να υπογράψει και να δώσει 70 ευρώ. Είναι άκυρη τέτοιου είδους συμφωνία. Είναι παράνομο».

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περιπτώσεις που οι «παραβατικοί» πελάτες ζήτησαν να κληθεί η αστυνομία και ο δικηγόρος τους, αφέθηκαν να φυγουν από το δωμάτιο «τρόμου» χωρίς καν να πληρώσουν το αντίτιμο του αντικειμένου που είχαν υπεξαιρέσει!

    Praktiker

    Ο διευθυντής του Σ∆ΟΕ, Ηλίας Κωνσταντέας, είπε ότι για το θέμα θα πρέπει να επέμβει εισαγγελέας. Να πάρει τα δημοσιεύματα, να γίνει καταγγελία, να πάει η οικονομική αστυνομία, να ληφθούν καταθέσεις, να κληθούν  μάρτυρες κ.λπ., καθώς όπως σημείωσε: «Το Σ∆ΟΕ για να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει  προηγουμένως καταγγελία».

    «Ότι γίνεται αυτό το πράγμα είναι γνωστό. Το είχαμε θίξει ως σωματείο εδώ και 15- 20 χρόνια», μας είπε ο Γεράσιμος Τσεκούρας, πρόεδρος  του Σωματείου Εργαζομένων Praktiker Hellas.

    «Είχαμε πάει στην Αστυνομία, στην Εφορία… Στη ∆ΟΥ της Ηλιούπολης και στα κεντρικά. Μου είπαν ότι αν δεν κάνει καταγγελία ο πελάτης δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.

    ∆εν έχει κανένα δικαίωμα ο security νομικά να κάνει έλεγχο. Θα πρέπει να καλέσει την Αστυνομία. ∆εν υπάρχει νόμος που να λέει ότι όσοι κλέψουν κάτι θα πρέπει να δώσουν ένα συγκεκριμένο ποσό στο κατάστημα». Όπως επισημαίνει ο κ. Τσεκούρας. «Ο κάθε πελάτης που θα του συμβεί αυτό καλό θα είναι να  καταγγείλει το περιστατικό στην Αστυνομία και στην Εφορία».

    «Ολα νόμιμα»

    Στη γραπτή απάντηση που έστειλε η Praktiker Ηellas, επισημαίνει ότι όσοι «παραβατούν» πληρώνουν 70 ευρώ. Χαρακτηρίζει τη διαδικασία νόμιμη επειδή αναφέρεται σε πινακίδες εντός του καταστήματος(!).

    Προσθέτει ότι οι «παραβατικοί» πελάτες δίνουν με τη δική τους συναίνεση τα στοιχεία στους υπαλλήλους σεκιούριτι και ότι τηρείται ο Νόμος για τα Προσωπικά ∆εδομένα.  Ούτε λέξη για τις πρακτικές εκβιασμού που χρησιμοποιούνται για την υφαρπαγή των 70 ευρώ  με το δίλημμα «ή μου τα δίνεις ή πας αυτόφωρο».

    Συγκεκριμένα, η εταιρεία απάντησε: «Σε περίπτωση περιστατικού κλοπής από πελάτη, ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία απόλυτα νόμιμη σε ξεχωριστό χώρο του καταστήματος για λόγους διακριτικότητας και ιδιωτικότητας.  Συγκεκριμένα, αφού καταγραφούν από την εταιρεία security τα προσωπικά δεδομένα του πελάτη, τα οποία δίνονται οικειοθελώς και αρχειοθετούνται ,σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας ∆εδομένων (GDPR), το περιστατικό θεωρείται λήξαν εάν ο συμμετέχων στην κλοπή καταβάλει προβλεπόμενη αποζημίωση αξίας €70, για την οποία λαμβάνει και σχετική απόδειξη.

    Σημειώνεται ότι η εν λόγω αποζημίωση, περιγράφεται και σε ειδική σήμανση που φιλοξενείται σε ευδιάκριτο σημείο εντός των καταστημάτων της εταιρείας μας και αφορά σε διαδικασία που ακολουθείται στην πλειοψηφία του λιανεμπορίου…»

    Νόμιμη χαρακτηρίζει τη διαδικασία και ο Γιώργος Τσαπάρας – Πρόεδρος και C.E.O. της εταιρείας security που συνεργάζεται με την Praktiker Hellas: «∆εν υπήρχε περίπτωση να μπλέξουμε σε κάτι που δεν είναι νόμιμο».  Ο ίδιος αρνήθηκε να σχολιάσει το βίντεο ντοκουμέντο που έφερε στη δημοσιότητα το ereportaz.gr με τον «ανακριτή- σεκιούριτι» καθώς, όπως μας είπε, μπορεί να μην είναι δικός του υπάλληλος δεδομένου ότι η Praktiker Hellas συνεργάζεται με τρεις εταιρείες. Στο επίμαχο βίντεο ένας security απειλεί με αυτόφωρο τον «παραβάτη» αλλά και ένα φίλο του, τον οποίο κατηγορεί για συνέργεια. Αντί να εφαρμόσει τον νόμο, δηλαδή να καλέσει την Αστυνομία, ο συγκεκριμένος υπάλληλος προκαλεί λεκτικά, εκφοβίζει και συμπεριφέρεται σαν ανακριτής.

    Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Praktiker: Τραμπουκισμοί on camera (Video)

    Aποκάλυψη: Δωμάτια «εκβιασμών» στα Praktiker

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

    Πρόσφατα Άρθρα

    Γονική άδεια 6 μηνών και στους δύο γονείς – Ανάσα στην οικογένεια

    Ευνοϊκότερο γίνεται το καθεστώς χορήγησης της γονικής άδειας κάνοντας πρακτικά τη ζωή μιας οικογένειας ευκολότερη. Συγκεκριμένα γονική άδεια για την ανατροφή παιδιού 6 μηνών...

    Εξαδάκτυλος: Δεν απέχουμε πολύ από τετραψήφιο αριθμό κρουσμάτων

    Ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος σήμερα στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη στον ANT1 μίλησε για την πανδημία λέγοντας: «Δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε την κατάσταση να...

    Μεταξουργείο: Εκκενώνεται υπό κατάληψη κτίριο -Οι πέριξ δρόμοι έχουν αποκλειστεί

    Σε εξέλιξη είναι μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για την εκκένωση κτιρίου στο Μεταξουργείο στην οδό Φαβιέρου 36. Δυνάμεις της Ασφάλειας, της ΟΠΚΕ, μαζί με συνεργεία του...

    Καιρός: Πού θα σημειωθούν βροχές και καταιγίδες -Χαλάζι σαν χιόνι στα Μάλια

    Άστατος και φθινοπωρινός θα είναι ο καιρός την Τετάρτη σύμφωνα με το δελτίο πρόγνωσης καιρού της ΕΜΥ ενώ στο Αιγαίο θα σημειωθούν βροχές και...

    Δολοφονία Δημήτρη Γραικού: Επί 2,5 χρόνια με “σταύρωναν” ως τη δολοφόνο του άνδρα μου, είπε η Δέσποινα Τσακαλίδου

    Χρειάστηκε να περάσουν 2,5 ολόκληρα χρόνια για να καταφέρει να βγάλει από πάνω της τη “ρετσινιά” της υπόπτου για τη δολοφονία του συζύγου της,...