9:23 Δευτέρα 20 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Τα στηθαία θανάτου στην Κατεχάκη… που δεν τοποθετήθηκαν ποτέ - Φωτογραφικά ντοκουμέντα και η καταγγελία που αποκαλύπτουν την τραγική αλήθεια

Τα στηθαία θανάτου στην Κατεχάκη… που δεν τοποθετήθηκαν ποτέ - Φωτογραφικά ντοκουμέντα και η καταγγελία που αποκαλύπτουν την τραγική αλήθεια

Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

 

Στη λεωφόρο Κατεχάκη έχουν συμβεί δεκάδες δυστυχήματα και αρκετοί άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από κακοτεχνίες και εγκληματική αμέλεια, με φόντο τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Όπως προκύπτει από επώνυμη καταγγελία πολίτη, που έχουμε στην κατοχή μας και έχει κοινοποιηθεί στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα, στην υφυπουργό Χρ. Αλεξοπούλου, στον συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Γρ. Ζαφειρόπουλο καθώς και στον απερχόμενο περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη, προκύπτουν σημαντικές παραλείψεις των αρμοδίων αλλά και του ελεγκτικού μηχανισμού.

Η εν λόγω καταγγελία αφορά το έργο «Αποκατάσταση κατεστραμμένων και επέκταση στηθαίων ασφαλείας σε δίκτυα περιφέρειας Αττικής», το οποίο όπως όλα δείχνουν, ροκανίζεται λεπίδα λεπίδα. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές που προκύπτουν από την εξέλιξη της έρευνας, η υπόθεση αναμένεται να έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για τη Δικαιοσύνη σε ό,τι αφορά τι έχει συμβεί ή για την ακρίβεια δεν έχει συμβεί σχετικά με το συγκεκριμένο έργο.
Επιβεβαιωμένες πληροφορίες αποκαλύπτουν πως υπάρχουν και άλλες παρόμοιες καταγγελίες αλλά και εμπιστευτικές αναφορές επιβλέποντος μηχανικού της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας, ο οποίος όχι μόνο δεν εισακούστηκε, αλλά στο τέλος της ημέρας εκδιώχθηκε από τα κυκλώματα, χωρίς έλεος.

Περιγραφή

Η τεχνική περιγραφή του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ, αναφέρει τα εξής: Τοποθέτηση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων σε θέσεις όπου δεν υπάρχουν στηθαία ασφαλείας και αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών επισκευής, συντήρησης και αντικατάστασης κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας παλαιού τύπου, που θα εντοπιστούν σε κεντρικές ή παράπλευρες νησίδες, σε εξωτερικές οριογραμμές οδοστρωμάτων, σε πεζοδρόμια και γέφυρες.
Ειδικότερα, η εργολαβία περιλαμβάνει την αντικατάσταση του υφιστάμενου μεταλλικού στηθαίου ασφαλείας παλαιού τύπου της Κατεχάκη με σύγχρονο σύστημα ασφαλείας μήκους 1.500 μέτρων. Ασφαλώς μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχει αντικατασταθεί, αλλά αντιθέτως δεν έχει γίνει καμία επισκευή στα μεταλλικά στηθαία που έχουν καταστραφεί από σοβαρά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Ντοκουμέντα

Το παραπάνω είναι ολοφάνερο τόσο από τις φωτογραφίες οι οποίες βρίσκονται στη διάθεση της «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» όσο και από μια απλή διέλευση που μπορεί να κάνει κάποιος από τη λεωφόρο Κατεχάκη για να δει την εικόνα με τα μάτια του. Προφανώς όμως αυτό δεν γίνεται αντιληπτό ούτε από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής, ούτε και από τον συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η αναλγησία των συγκεκριμένων φορέων διοίκησης έφτασε στο σημείο να ζητείται επιτακτικά από τον καταγγέλλοντα να καταθέσει την αναφορά του μέσω ΚΕΠ επιδεικνύοντας την ταυτότητά του! Είναι αδιανόητο η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής να ζητάει από πολίτη που κάνει μια απλή αναφορά, για να προστατεύσει τους διερχόμενους οδηγούς, να πάει στο ΚΕΠ, να θεωρήσει το γνήσιο της υπογραφής του και στη συνέχεια να καταθέσει την καταγγελία, η οποία προηγουμένως έχει αποσταλεί στην υπηρεσία από τον αρμόδιο επιβλέποντα μηχανικό. Προφανώς κάτι δεν πάει καλά!

Ερωτήματα

Τα ερωτήματα τα οποία ανακύπτουν είναι πολλά και εύλογα: Κατ’ αρχάς, οι συγκεκριμένες βλάβες έχουν εντοπιστεί από τους αρμόδιους επόπτες μηχανικούς οι οποίοι οφείλουν να εποπτεύουν τα συγκεκριμένα σημεία ανά 15 ημέρες και, εάν ναι, ποιες είναι οι αναφορές τους; Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και σήμερα, από το σημείο που είχε χάσει τη ζωή του ο άτυχος φαρμακοποιός και για 150 μέτρα προς τα πίσω δεν υπάρχει στηθαίο ασφαλείας στο ρεύμα προς Ηλιούπολη. Την ίδια στιγμή προκύπτουν ερωτήματα γιατί επιδόθηκε εξώδικο στον αρμόδιο μηχανικό Α.Μ. που έκανε καλά τη δουλειά του και εντόπισε το πρόβλημα, και στη συνέχεια με εντολή του αρμόδιου διευθυντή περιορίστηκαν οι αρμοδιότητές του στο σχετικό έργο, στο οποίο είχε οριστεί μέλος της επιτροπής παρακολούθησης και παραλαβής.

Ποιος είναι ο λόγος που κάνουν ότι δεν βλέπουν το πρόβλημα; Είναι στο κόλπο ή απλώς αδιαφορούν;

Η έρευνα της «Μ» θα αναδείξει τους υπεύθυνους – ανεύθυνους, με υπαιτιότητα των οποίων χάνονται ανθρώπινες ζωές στα τροχαία δυστυχήματα, και το ζήτημα όπως όλα δείχνουν θα απασχολήσει την ελληνική Δικαιοσύνη.

 

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

Διαβάστε ακόμη

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας