12:09 Κυριακή 5 Μαΐου 2024
eReportaz

Live:

Γ. Γεραπετρίτης: Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο πριν να υπάρχουν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας

Γ. Γεραπετρίτης: Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο πριν να υπάρχουν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας

Θα προχωρήσουν απόλυτα οι έρευνες για την εξιχνίαση αυτού του τραγικού δυστυχήματος, δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, στο πλαίσιο των κυβερνητικών ανακοινώσεων για τις αλλαγές στον σιδηρόδρομο.

Ο κ. Γεραπετρίτης έκανε λόγο για μια πρωτοφανή τραγωδία η οποία θα πρέπει να βρει μια κάθαρση, ενώ ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά και εκ μέρους του ιδίου σε όλες τις οικογένειες, “μια συγγνώμη η οποία δεν είναι προσχηματική, αλλά είναι εντελώς ειλικρινής”, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

“Δεν είμαι εδώ για πολιτική ή κομματική αντιπαράθεση, ούτε για μετάθεση της ευθύνης, όση ευθύνη αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί”, τόνισε ο υπουργός.

Οι αρμοδιότητές μου αφορούν αποκλειστικά το δυστύχημα των Τεμπών και την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων και όχι τα υπόλοιπα ζητήματα που άπτονται του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

“Η απόδοση ευθυνών δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μου, αυτή αφορά τη Δικαιοσύνη, αλλά και την αρμόδια Επιτροπή που θα διερευνήσει το τραγικό δυστύχημα όχι σε ποινικό, αλλά σε διοικητικό επίπεδο. Θα προκαλέσω ο ίδιος μια συζήτηση σε επίπεδο κοινοβουλευτικής επιτροπής για το ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών”, συνέχισε.

“Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, μετά τις παραιτήσεις των επικεφαλής τους, οι οποίες έχουν γίνει δεκτές”, διευκρίνισε ο υπουργός Επικρατείας.

“Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε αδιαλείπτως, δεν διεκόπη ποτέ η λειτουργία του. Υπήρχε η δυνατότητα μέσω του πίνακα ελέγχου να διαπιστωθεί ότι η αμαξοστοιχία είχε σημειώσει μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή.

Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση (και δεν το λέω για να ρίξω το βάρος στο ανθρώπινο λάθος), ωστόσο εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης σε όλη τη χώρα, το δυστύχημα δε θα είχε συμβεί”, σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Περνώντας στο ζήτημα της λειτουργίας του ΟΣΕ, υπογράμμισε: “Την τελευταία 15ετία, υπήρξε μεγάλη μείωση προσωπικού, λόγω των περιοριστικών μέτρων στα οποία υποβλήθηκε η χώρα μας, αλλά και ενός μαζικού κύματος συνταξιοδοτήσεων.

Για την κάλυψη των κενών, χρησιμοποιήθηκε η κινητικότητα, καθώς και η κάλυψη αναγκών μέσω απασχόλησης με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Είχαμε το 2021 διαγωνισμό για την πρόσληψη 117 ατόμων οι οποίοι θα στελέχωναν τον οργανισμό και διαγωνισμό για άλλα 100 άτομα το 2022”.

Ο Γ. Γεραπετρίτης στάθηκε ιδιαίτερα σε δύο κομβικά ζητήματα:

1. Στην άμεση υλοποίηση της σύμβασης τεχνολογικής αναβάθμισης του συστήματος τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου. Ως προς αυτό σημείωσε ότι θα γίνουν όλες οι ενέργειες για την ταχύτατη υλοποίησή της. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο υπουργός, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε απευθείας με τον επικεφαλής της Alstom στη Γαλλία προκειμένου να εξασφαλίσει την μέγιστη επιτάχυνση των εργασιών.

2 Στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου. “Είναι σημαντικό να μπορέσει ο σιδηρόδρομος να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης, είναι ένα λαϊκό μέσο”, είπε ο υπουργός. “Αυτό θα γίνει όμως μόνον υπό όρους απόλυτης ασφάλειας, που θα περιλαμβάνουν υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς, πράγμα που μπορεί να σημαίνει μια κάποια μείωση του μεταφορικού έργου”, πρόσθεσε.

Η θέση της κυβέρνησης, σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, είναι ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση για τα οικονομικά του σιδηροδρόμου. Από 45 εκατ. ευρώ, στον προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό 75 εκατ. για έργα αναβάθμισης.

-Αναβάθμιση στην εκπαίδευση που λαμβάνουν οι σταθμάρχες βάσει του ευρωπαϊκού προγράμματος που περιλαμβάνει εκπαίδευση θεωρητική περίπου 6,5 μηνών και εκπαίδευση στο πεδίο, αλλά και ιατρικές-ψυχομετρικές εξετάσεις.

-Θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων. Αφορά κλοπές χαλκού και άλλων αναλώσιμων υλικών, με αυστηροποίηση του πλαισίου.

-Μακροπρόθεσμα υπάρχει ήδη υπό εκπόνηση σχέδιο για την προσέγγιση ασφαλείας.

Ο κ. Γεραπετρίτης έκανε επίσης γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον Γερμανό καγκελάριο και συμφωνήθηκε να έρθει στην Ελλάδα κλιμάκιο Γερμανών ειδικών που λόγω της μεγάλης τους εμπειρίας θα καταθέσουν προτάσεις για την αναβάθμιση της ασφάλειας.

Κατανοώ το θυμό και τις αντιδράσεις, είναι απολύτως εύλογες, σημείωσε τέλος ο κ. Γεραπετρίτης, δεσμευόμενος για ακόμη μια φορά για τη διερεύνηση όλων των αιτιών της τραγωδίας.

“Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα, πρέπει ωστόσο να πληρούνται οι απαραίτητοι όροι””Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο πριν να υπάρχουν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας”, ξεκαθάρισε ο κ. Γεραπετρίτης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δυστύχημα στα Τέμπη: Δείτε live τη συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας – Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

Top News

      

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας