1:58 Κυριακή 16 Ιουνίου 2024
eReportaz

Live:

Δοκιμή Toyota RAV4: Πρωτοπόρος των «SUV»

Δοκιμή Toyota RAV4: Πρωτοπόρος των «SUV»

Δοκιμή Toyota RAV4, πρωτοπόρος των «SUV». Το κιβώτιο, όπως σε όλα τα υβριδικά, είναι τύπου CVT με συνδυαστική απόδοση τους 306 ίππους!

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Το RAV4 είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των SUV όπως την ξέρουμε. Στα μέσα της δεκαετίας των 90s η Toyota πέραν από αυτό το επαναστατικό αυτοκίνητο έφερε και στην αγορά τα υβριδικά συστήματα και μετά από σχεδόν 30 χρόνια βρισκόμαστε στην πέμπτη γενιά του RAV4 αλλά και στην τέταρτη γενιά των υβριδικών συνόλων της Toyota.

Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.500 κυβικών αλλά και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον δεύτερο να βρίσκεται στο πίσω διαφορικό που δεν έχει μηχανική σύνδεση με τον βενζινοκινητήρα. Το κιβώτιο, όπως σε όλα τα υβριδικά Toyota, είναι τύπου CVT. H συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 306 ίππους, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 6,2 δευτερόλεπτα. Το RAV4 μπαίνει και στην πρίζα, με την μπαταρία των 18,1 kwh να γεμίζει μέσα σε 2,5 ώρες σε wallbox ή 7,5 ώρες σε οικιακή πρίζα και να εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία από 70 έως και 98 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο. Η κατανάλωση με την μπαταρία φορτισμένη σε μεικτό κύκλο εύκολα διατηρείται κάτω από τα 5 λ./100 χλμ. στην υβριδική λειτουργία. Οι εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται στα 22 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.

Αθόρυβο

Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι αρκετά αθόρυβη και είναι εμφανής και η βελτίωση στην άνεση και την ηχομόνωση της καμπίνας, με το αποτέλεσμα να θυμίζει περισσότερο Lexus παρά Toyota. Στον δρόμο το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικό πάτημα, με το πλαίσιο να διαχειρίζεται σωστά τη δύναμη και το βάρος των σχεδόν δύο τόνων. Η δύναμη σε εντυπωσιάζει και η λειτουργία του CVT κιβωτίου είναι αρκετά βελτιωμένη. Εντός πόλης είναι εύκολο, παρά τις μεγάλες διαστάσεις και έχει ως μεγάλο πλεονέκτημα την ηλεκτρική αυτονομία των σχεδόν 100 χιλιομέτρων. Στο ταξίδι παρά τη μειωμένη ανάκτηση ενέργειας η κατανάλωση δύσκολα ξεπερνά τα 6,5 λ./100 χλμ. Εκτός δρόμου το I AWD θα βοηθήσει αρκετά το αυτοκίνητο να βρει πρόσφυση, με τις δυνατότητες να είναι υψηλές και τα όρια να μπαίνουν από την απόσταση από το έδαφος.

Στο εσωτερικό η εικόνα αλλά και τα υλικά είναι τα τυπικά που περιμένεις από ένα Toyota. Η συναρμογή είναι εξαιρετική και η πρακτικότητα υψηλή. Οι οθόνες ενώ είναι εύχρηστες και μεγάλες, θα μπορούσαν να έχουν καλύτερα γραφικά και να είναι πιο γρήγορες. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικοί και το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται στα 520 λίτρα. Το RAV4 ήταν πάντα το πιο ολοκληρωμένο και εύκολο στη συμβίωση αυτοκίνητο της κατηγορίας του ακόμη και από την πρώτη γενιά του. Πλέον έχει γίνει ένα αυτοκίνητο αμερικανικών προδιαγραφών έχοντας μεγαλώσει αισθητά σε μέγεθος και επιδόσεις, με τα οφέλη του υβριδικού συστήματος να είναι καλύτερα από ποτέ και την τιμή του να ξεκινά από τα 52.950 ευρώ.

RAV4 RAV4 RAV4 RAV4 RAV4 RAV4

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέο Fiat Topolino: Τo «ποντικάκι» της πόλης

Δοκιμή Ford Puma MHEV 155 ST-Line X-powershift: Το αυτόματο κιβώτιο (πλέον) κάνει τη διαφορά

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε ακόμη

         

Kάνε εγγραφή στο newsletter eReportaz

Ενημερώσου πρώτος με τα τελευταία νέα στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Συνδέσου μαζί μας